Pusztító volt Monzában Fernando Alonso

2007.09.10. 22:22
Megpróbáltuk megfejteni, miért nyert annyira simán Monzában Fernando Alonso, azon a pályán, ahol elméletileg a legnehezebb előnyt szerezni a kevés kanyar miatt.

Külön klasszis volt a hétvégi Olasz Nagydíjon Fernando Alonso: leggyorsabb volt a második és a harmadik szabadedzésen, az időmérőn és a futamon. A kvalifikáción eggyel kevesebb gyors kört teljesítve, nehezebb autóval is megverte csapattársát, Lewis Hamiltont, a második harmadban futott legjobb köreik között majdnem négy tizedmásodperc volt a különbség, és az első etapot is simán hozta a spanyol.

A GP-t végül hat másodperces előnnyel fejezte be, de fórja volt még nagyobb is. Teljesítményét növeli, hogy az idény legkevesebb kanyart tartalmazó pályáján volt kiemelkedően gyorsabb a többieknél, ott, ahol elméletileg a legnehezebb előnyt szerezni. Honnét jöhetett a kétszeres világbajnok előnye?

Mert ő a legkomplettebb és a legmotiváltabb?

"Pillanatnyi forma, motiváció, beállítások. A motiváció jó magyarázat lehet. Talán minél közelebb jutunk a vb végéhez, minél fontosabb egy-egy futam, annál jobb lesz Alonso" - magyarázta Izsányi Szabolcs, az Nemzeti Sport F1-szakírója.

Az Autó Magazin szakírója és Forma-1-es évkönyvek szerzője, Simon István szerint: "Megint azt láthattuk, hogy Alonso nagy nyomás alatt képes nagyon összekapni magát, annyira, hogy egyszerűen nem hibázik. Niki Lauda megint kimondta, Alonso a mezőny legjobb, legkomplettebb pilótája. Kimi lehet hogy a leggyorsabb, de Alonso a legkomplettebb".

Alonso a monzai dobogón (fotó: AFP)

A tévéközvetítés grafikáiból kiderült, a pilóták szinte minden kanyar előtt változtatták autójuk fékerő elosztását, felmerült bennünk, talán ezt fejlesztette tökélyre a spanyol.

Jobb forma, tehetség, tapasztalat?

"Mindenki játszik a fékerőeloszlással menet közben, ebben nincs különbség köztük. Szerintem azért verte meg ennyivel Alonso Hamiltont, mert ebben a kis légellenállásos beállításban jobban érezte az autót, egyszerűen mindent ki tudod hozni belőle a tehetségének és tapasztalatának köszönhetően. Hamilton meg csak 99 százalékot" - állítja Wéber Gábor, a magyar F1Racing magazin főszerkesztője, az RTL Klub szakkommentátora.

Egyet ért vele kollégája, az a5.hu és az Autó-Motor szakírója, Farkas Péter. "Miért volt gyorsabb Alonso? Valószínűleg jobb beállításokat talált. Ugyanazért, amiért Hamilton mondjuk a Hungaroringen. Egyszer lent, egyszer fent. Nem hiszem, hogy vissza lehet vezetni egy-egy konkrét okra, hogy aktuálisan ki van jobb formában. Alonso Monzában egyenesen pusztító volt."

Megtalálta a legjobb beállítást?

A McLaren-igazgató Martin Whitmarsh, aki egész hétvégén együtt dolgozott versenyzőivel, úgy tapasztalta, Hamilton nem igazán találta az egyensúlyt.

"A pilótáinkat hallgatva Fernando nagyon nagyon magabiztosnak tűnt. Ő remekül eltalálta a beállítást. Lewis kísérletezgetett, de valójában nem jutott előrébb, két-három tizedre volt Fernandótól."