Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hamilton saját hibájából lassulhatott le

2007.10.24. 14:56
Saját hibájából lassulhatott le, és veszítette el az F1-es vb-t Lewis Hamilton: az újonc egy lapnak bevallotta, a Brazil GP-n lecsúszott a keze a kormányról, ezért lassult le. A McLaren cáfol.

"Lecsúszott az ujjam a kormányról, és véletlenül megnyomtam a startnál használatost gombot. A váltó így üresbe tette magát - árulta el Lewis Hamilton a kanadai La Presse című lapnak, hogy Brazíliában ő okozta autójának átmeneti hibáját.

Az újonc McLarenje a 8. körben másodpercekre lelassult, majdnem meg is állt, majd újra felgyorsult, és ismét tökéletesen működött. "Újra kellett indítanom a rendszert, hogy betöltse a sebességváltó programját" - mondta Hamilton, aki ezt követően nem tudott följönni a szükséges ötödik helyre, és elveszítette a vb-címet.

Közvetlenül a leintés után Ron Dennis azt mondta, váltóhiba volt, nem a pilóta okozta, majd az istálló a La Presse értesülésének nyilvánosságra kerülése után azonnal cáfolt.

"Az átmeneti sebességváltási probléma a váltó hibájából történt, ami egy időre üresbe kapcsolt. Nem az okozta, hogy Lewis rossz gombot nyomott meg a kormányon" - nyilatkozta a csapat egyik szóvivője.

Martin Whitmarsh operációs igazgató az Autosport magazinnak megpróbálta részletekbe menően elmagyarázni a történteket.

"Sebváltó probléma volt, üresbe ment, és úgy tűnik, a lefelé kapcsolgatás helyrehozta. Lehet mechanikai gond, de ebben kételkedünk, mert ha az lett volna, az általában nem javul meg magától. Talán szoftvergond, de erre nem találtunk bizonyítékot az elemzésünk során. Lehetett egy szenzor, de ezt sem támasztja alá semmi az adatokból. Úgy tűnik tehát, hogy a sebességváltásért felelős hengerek szabadultak el az irányítás és a pilóta befolyása alól, ami valószínűleg hidraulikai probléma. Ezt okozhatta egy pici piszok, de generálódhatott mágneses mező is, ami megbolondította a szelepet."

Józan ésszel végiggondolva mi ezek után azt feltételezzük, hogy amikor néhány körrel korábban Hamilton durván ráment a kerékvetőre és a kocsi két kerékkel a fűre csúszott, a felvert por bekerült a váltóba.

A legésszerűbb persze hinni a La Presse-ben megjelent Hamilton-idézetnek, ugyanis arra az F-1-ben nem nagyon volt még példa, hogy egy kocsi, ami szinte megáll, másodpercek múlva újra rendesen működik egészen a verseny végéig.