Itt a McLaren-Renault-kémügy

2007.11.08. 17:09
Újabb kémügy körvonalazódik a Forma-1-ben: az FIA szerint a McLaren-Mercedes csapat belsõ információira bukkantak a Renault-nál.

Lopott adatokhoz, a McLaren-Mercedes Forma-1-es autóinak fontos paramétereihez juthatott a Renault, épp a hasonló kémügyben elmeszelt istállótól.

Most Mosley arról beszélt, hogy az angol istálló belsõ információira bukkanhattak a Renault-nál.

A FIA december 6-ra rendelte Monacóba a 2005-ben és 2006-ban - Fernando Alonso révén - egyéni és konstruktõri világbajnoki címet szerzett francia istálló vezetõit, akiknek arról kell számot adniuk, hogy miként jutottak tavaly szeptembertõl idén októberig a bizalmas adatok birtokába. A dokumentumok tartalmazzák a McLarenek pontos méreteit, valamint a legfontosabb tudnivalókat a tankolásról, a sebességváltóról, a hidraulikáról és a felfüggesztésrõl.

Elöl Dennis, hátul Briatore (fotó: AFP)

Szeptemberben még csak úgy tûnt, menekülni akar a felelõsségre vonás, a büntetés elõl Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfõnöke. Akkor azzal állt elõ az istállója ellen zajló eljárásban, hogy a Renault is használt fel lopott adatokat, nem csak az õ csapata. Max Mosley, a Nemzetközi Autósszövetség (FIA) azzal hajtotta el a vele nem túl baráti viszonyban lévõ Dennist, hogy abban az ügyben ez teljesen indifferens, gyûjtsék össze az adatokat, hozzanak bizonyítékot és akkor szóba állnak velük.

"Kaptunk egy dossziét a Renault-ról, ami nem különösebben terhelõ, de hát nem is vártuk, hogy az legyen. Azt feltételezik, egy McLaren-alkalmazott magával vitt néhány floppyt hozzájuk, de várjuk, mivel szolgál még a McLaren" - árulta el szeptemberben Mosley.

Akkor úgy tûnt, a Renault nem lehet sáros, hiszen beengedték irodáikba a McLaren embereit.

Amellett, hogy Dennis egyáltlán nincs jóban az FIA-elnökkel, a Renault csapatfõnökére is neheztel. Már szeptemberben lehetett sejteni, a bosszúvágy is vezetheti a McLaren-vezetõt: ugyanis úgy véli, Briatorénak nagy szerepe volt az elsõ kémügy kipattantásában.

A McLaren-Mercedes szeptemberben elvesztette az összes, addig szerzett pontját az idei konstruktõri versenyben, valamint százmillió dolláros büntetést kapott, mert Nigel Stepney, a Ferrari fejlesztésekért felelõs korábbi mérnöke 780 oldalas dokumentumot adott át Mike Coughlannek, a McLaren-Mercedes azóta már menesztett vezetõ mérnökének.