A McLaren elismerte, lopott a Ferraritól

2007.12.14. 11:50
Beismerte a McLaren, több fejlesztést is a rivális Ferraritól vett át, és sajnálja a Forma-1-et idén meghatározó kémügy kialakulását. A csapat három megoldást kivenne a jövő évi autójából, az FIA a bűnbánás hatására lezárná a kémpert. A Ferrari beleegyezik, de bíróságon tovább perel.

Elismeri a kémkedést és bocsánatot kér az érintettektől a McLaren - közölte csütörtök este honlapján az istálló. Az angolok levelet küldtek a Nemzetközi Autós Szövetségnek (FIA), amiben vállalják felelősségüket az elmúlt tíz hónap botrányáért, és készek lemondani három olyan fejlesztésről, amit kétségtelenül a Ferraritól loptak.

Végleg lezárni

Az FIA novemberi ellenőrzésekor kiderült, a McLaren 2008-as autójának tengelytávja, fékrendszere, abroncsainak töltőgáza egyértelműen az olaszoktól származó ötlet. A munkacsoport összesen 14 elemet vizsgált, de csak három bizonyítható egyértelműen.

A McLaren bocsánatkérésére reagálva az FIA-elnök Max Mosley jelezte, levelet írt a Motorsport Világtanácsnak (WMSC), és kéri, töröljék a február 14-re kiírt tárgyalást, amikor a McLaren 2008-as autójának szabályosságáról döntöttek volna. Végleg le akarja zárni a kémügyet.

A McLaren az után ismerte be a csalást, hogy a WMSC december 7-én nem vette át új gépét, mert tervrajzait átnézve kiderült, több megoldás a Ferraritól származhat, nem saját fejlesztése.

Végig hazudtak

A bizalmas információk 2007 márciusa és júniusa között érkeztek a gárdához, a besúgó az exferraris Nigel Stepney volt, az átvevő a volt mclarenes Mike Coughlan. A kémügynek nevezett eset miatt a McLarent 100 millió dollárra büntették és kizárták az idei konstruktőr-vb-ből, de a team végig tagadta a vádakat.

Az FIA-jelentés, illetve saját levelük egyértelművé teszi, a Ferrari csütörtöki reagálása ki is mondja: végig hazudtak. Az angolok ezt úgy írják: "Szélesebb körben áramlott a Ferrari-információ a cégen belül, mint gondolták."

Még több pénz

Az FIA a bizalmas adatok, illetve nevek kihúzásával közölte a jelentést, amiben a következő McLaren-mérnökök közötti beszélgetés is szerepel: "A tengelytávot fotókról tudjuk vagy a vakondunktól?."

A Ferrari jelezte, nincs kifogása az eset lezárása ellen, de a McLaren elleni polgári peres eljárását nem állítja le. Vagyis amellett, hogy néhány idén használt fejlesztés hiányozni fog a McLaren 2008-as autójából, még egy komolyabb összegű kártérítésre is számíthat a gárda.