A pilóta életét kockáztatták a mentésnél

2008.07.21. 22:44 Módosítva: 2008.07.21. 22:44
Megúszta hockenheimi balesetét Timo Glock, de a mentésnél nem voltak elég óvatosak vele. A Toyota nem jelent föl, de megemlíti az esetet a Nemzetközi Autós Szövetségnél (FIA).

Kétszáz kilométer/órás sebesség fölött ütközött a betonfalnak a Német Nagydíjon vasárnap Timo Glock. A Toyota-pilóta kocsijának jobb hátsó kerékfelfüggesztése a célegyenesbe kanyarodva eltört, a kerék kiszakadt, a kocsi megpördült.

A becsapódás hatalmas volt, a gép a farával ment a falnak. Glock megütötte a hátát, percekig nem tudott kiszállni a volán mögül, végül kisegítették, és elsántikált a roncstól. Ketten támogatták, majd kórházba vitték, ahol kivizsgálták, és ott töltötte az éjszakát is. Szerencsére csak elővigyázatosságból, sérülése nincs.

Pascal Vasselon, a Toyota egyik mérnöke az autosport.com-nak elmondta, még nem tudják, mi okozta a balesetet. A napokban próbálják meg kideríteni, miért engedett el a felfüggesztés.

John Howett csapatvezető a mentést végzőket kritizálta, egyértelmű, Glocknak nem szabadott volna megengedni, hogy magától szálljon ki. Gerincsérülése, csigolyatörése is lehetett volna, hasonló esetekben szinte megmozdulni sem hagyják a pilótát.

”Általában az üléssel együtt veszik ki őket, de most nem ez történt. Nem akarunk panaszkodni, de lehet, hogy megemlítjük az ügyet az FIA-nak” – nyilatkozta Howett.

Glockkal az istálló telefonon beszélt, azt mondta, jól van, és ott akar lenni az eheti teszten, Jerezben.

A német versenyzőnek idén már volt egy komoly balesete, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, Melbourne-ben, de azt is szerencsésen megúszta.