További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Csak a 8. és a 13. helyről kezdheti a Kínai Nagydíjat a Ferrari, a lassabb Felipe Massa Malajzia után ismét nem jutott be az időmérő utolsó harmadába.
A brazil elmondta, hiányzik neki a KERS, amit csapata szándékosan nem vitt magával. Arra számítottak, jobb lesz nélküle a kocsi egyensúlya, de nem ez történt.
"Nekem sokat jelentett volna a KERS, főleg az időmérőn. Úgy fél másodpercet veszítek nélküle. A rajtnál is jól jött volna, de sajnos nincs. Visszaléptünk, remélem, Bahreinben újra használhatjuk, és versenyképesebbek leszünk" - panaszkodott Massa.
A tavalyi vb-2. nem is optimista: "Talán két, három, négy, öt futam múlva látszik majd a fejlődés. A vb megnyerése egyre komplikáltabb feladat nekünk".
Kimi Raikkönen jobban ment, a mezőny egyik legjobban megtankolt kocsijával a 8. helyre kvalifikált.
"Nem vagyunk elég gyorsak. A kocsi jól vezethető, de egy másodperccel lassabb az elsőknél" - idézte az exvilágbajnokot a gazzetta.it. Ő a KERS-t kevésbé hiányolja, de megjegyezte, nem volt jó ötlet teljesen kiiktatni: "Nem tudom, hol lennénk a KERS-szel, néhol előny, néhol hátrány, de az egyik kocsiba azért elhozhattuk volna, hogy jobban megértsük a működését".
A Ferrari két futam után nulla ponttal áll, a Maláj GP után átszervezték az istálló vezetését. Massa szerint így kevésbé bürökratikus a testület, de az eredményeken ez eddig nem látszik.
További hátrányt jelent, hogy a héten végleg szabályosnak nyilvánították az alternatív diffúzort, és míg a McLaren meg a Renault azonnal tudott hasonlót gyártani, a franciáknál háromszor nagyobb költségvetésű Ferrari nem.
A Kínai Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel kilenc órakor rajtol.