Martinez: Nem akarom, hogy vér folyjon

2009.05.25. 18:55
Talmácsi Gábor és Jorge Aspar Martinez hétfőn teljes egyetértésben váltak el, megölelték egymást, de akkor miért nem tudtak megállapodni? Kinek az oka, hogy nem maradnak együtt? Ki kapja meg a bajnok motorját? Háttérbeszélgetésen kerestük a válaszokat.

Nagyon szűkszavúan válaszolt Jorge Aspar Martinez Talmácsi Gáborral történt szakításának valós okaira, mint mondta, nem akarja, ”hogy még több vér folyjon és nem lenne pozitív Talmácsi, a csapat, Magyarországra nézve sem”.

A felek hétfőn látszólag teljes egyetértésben váltak el, búcsúzóul még meg is ölelték egymást mutatva, nekik semmi bajuk a másikkal. De akkor miért nem tudtak megállapodni? Kinek az oka, hogy nem maradnak együtt?

Martinez a bajnok egyoldalú szerződésbontása után konkrétan kimondta, Talmácsi menedzsere, Stefano Favaro tehet a válásról. Ezt a budapesti sajtótájékoztatója után nem erősítette meg, azzal terelte el a kérdést, ”lezárult egy szakasz, többet nem szeretnék arról beszélni, kinek a hibája”.

Annyit ő és expilótája sem tagadott, hogy az egyetlen gond a médiajogokkal kapcsolatos, nem tudtak róluk megegyezni, ezért mennek szét. Arra viszont egyikük sem válaszolt, ez mit takar pontosan, bár megkérdeztük mindkettőjüket.

A gyakorlatban a médiajog elméletileg annyit tesz, mikor kinek nyilatkozik Talmácsi, kinek a reklámjában szerepel, kinek a PR-eseményeit látogatja sztárvendégként, vagyis kit reklámoz a személyével.

Talmácsi ezért a személyes szponzoraitól - meg azért, hogy viseli a feliratos pólójukat - pénzt kap, a csapat szponzoraitól viszont nem, az istálló eseményeire ingyen kell járnia. ”Talmácsi szponzorai a három év alatt egyetlen eurót sem tettek bele az Aspar teambe” – tudtuk meg Martineztől hétfőn.

Tavaly megírtuk, mi mindent hirdet az exvilágbajnok, amiből valószínűleg szép összeget kasszíroz. Jó fizetést kap, illetve kapott eddig Asparéktól is, mert nekik versenyez, ennek ellenére nem budai palotában lakik és szponzorautóval, Ford C-max egyterűvel jár. (Menedzserének van egy Ferrarija, a sávolyi versenypálya tervezett helyéhez azzal érkezett a tavalyi sajtótájékoztatóra.)

Talmácsi egy éve Magyarországon csak pénzért ad interjút, sajtóközleményt, ingyen nem élménybeszámol és nem jelenik meg semmilyen eseményen.

Megkérdeztük Martinezt, hallott-e erről, de nem akart belemenni a válaszadásba. Annyit mondott, ”van aki így dolgozik, de én 27 év motoros élet alatt hasonlóval nem találkoztam, mi a pilótáinkért nem kérünk pénzt”.

Talmácsi Gábor és Jorge Martínez Aspar, a Balatonring Team spanyol csapattulajdonosa
Talmácsi Gábor és Jorge Martínez Aspar, a Balatonring Team spanyol csapattulajdonosa

Mivel Martinez és Talmácsi sem felelt a legérdekesebb felvetésekre – mik voltak pontosan a nézeteltérés okai, ez mennyi pénzt jelent és kinek – nem lesz sárdobálás, de az igazság sem derül ki, csak sejteni lehet.

A történtek ellenére Martinez még mindig nem zárja ki, hogy a jövőben egyszer újra együtt dolgozzanak és megengedi, hogy exversenyzője máshová írjon alá. Szerződésük szerint joga lenne ezt megtagadni, de a magyart kedveli, elengedné.

Nincs viszont hova, mert Talmácsiért nincs jelentkező, maga sem tudja, mi lesz vele, mikor fog újra motorversenyezni. Pedig, mint mondta, élete formájában érzi magát.

Balatonringes motorja üres, de csak egy napig. Pontosabban Alvaro Bautista motorja, ugyanis a háttérből megtudtuk, Talmácsi és menedzsmentje az éve elején kételkedett benne, hogy ugyanolyan jó Apriliát kap, mint a menő spanyol, ezért Martinez elcseréltette velük a gépeket: Talmácsi Bautista, Bautista Talmácsi eredeti 250-esével ment eddig.

A motor üresen nem marad, biztos hogy magyar, nagyon fiatal és nagyon tehetséges ismeretlen üli meg, de mivel hasonlóan erős gépet még nem próbált, mindenképp kockázat.

Martinezék sokat gondolkoztak, ne ültessenek-e rá inkább egy tapasztalt profit, de végül a magyar projekt miatt magyar mellett döntöttek. Pedig egy nagy név, aki exasparos, spanyol, 250-es, de jelenleg nem apriliás, boldogan és azonnal rápattant volna. Mivel a követelményeknek csak egy valaki, Talmácsi 2007-es 125-ös riválisa, a jelenleg Hondán futó Hector Faubel felel meg, azt feltételezzük, róla lehet szó.

PR-szempontból sem vette volna ki jól magát, el is vetették, de kedden kiderül, ki az a hazai tehetség, akinek karrierjét a nulláról felépítik, és évek múlva az új Talmácsi lehet.