Rudolf
2 °C
13 °C

Most már mindig Vettel meg az RBR nyer?

2009.06.23. 23:22 Módosítva: 2009.06.24. 07:25
Megfordult az erősorrend a Brit GP-n, a Red Bull Racing autói mentek úgy, mint addig a Brawn GP gépei. Mi változott, miért, és mi történhet?

Tönkreverte az ellenfeleket a Brit GP-n a Red Bull Racing (RBR), különösen a győztes Sebastian Vettel, aki csapattársának is húsz másodpercet adott volna, ha nem lassít le a célvonalnál.

Az F1-idény első harmadában, de még bő két hete, a Török GP-n is a Brawn GP és Jenson Button semmisítette meg még a Red Bullt is. Az angol vasárnap csak hatodik lett, márkatársa, Rubens Barrichello harmadik, de 45 másodpercre Vetteltől.

A formaváltozás alapvető oka, hogy a Red Bull szinte teljesen új, 2 millió fontból átépített autót vitt Silverstone-ba. Más lett az orra, új diffúzort kapott, ránézésre is különbözik a Toro Rossótól, ami továbbra is a testvércsapat szezon elején bemutatott kasztniját használja.

Webber Barrichello előtt Silverstone
Webber Barrichello előtt Silverstone

Az Angliában második Mark Webber csütörtökön 1-2 tizedes gyorsulást jósolt, Button szerint végül legalább körönként 4 tizeddel lettek jobbak a Brawnoknál.

”Silverstone mindenképp kedvező lett volna nekünk” – nyilatkozta az autosport.com-nak Adrian Newey, az RBR főtervezője, a Williams és a McLaren egykori világbajnok autóinak alkotója.

A zseniális mérnök találta ki a módosításokat a kocsin, nem véletlen, hogy Chris Horner csapatfőnök őt küldte föl az eredményhirdetésre Vettelék mellé. Fölényük titka a gumikban is rejlik, állítja Newey.

”Úgy tűnik, más csapatoknak problémájuk volt a gumik felmelegítésével, aminek szerepe volt a nagy teljesítménykülönbségben” – erősítette meg azt, amiről Button is egész hétvégén beszélt.

Silverstone-ban az évszakhoz képest hideg volt, 16-18 fok, így a Brawn, de különösen a finoman vezető Button nem tudta rendesen felmelegíteni a gumikat. Problémáját növelte, hogy a nap sem az időmérőn, sem a futamon nem sütött ki szinte egy percre sem, így az aszfalt hőmérséklete nem változott.

Ross Brawn kijelentette, a Nürburgringen igyekeznek visszavágni, de mindenképp javulniuk kell, hogy Vettellel versenyben legyenek.

Newey egyelőre visszafogottan optimista: ”Még nem tudjuk, hogy alakul a különbség a továbbiakban, de az biztos, ez a pálya a gyors kanyarokkal nagyon feküdt nekünk, és nagyon nem a Brawnnak. De ezt nem lehet normális hétvégének tekinteni, meglátjuk, mi történik.”

Melegben eddig a Brawn ment jobban, az új Red Bullról még nem tudni, hogy bánik a gumikkal az isztambulihoz hasonló kánikulában. Mivel a Nürburgringen júliusban sem ritka a 18-20 fok, ez valószínűleg csak a Hungaroringen derül ki, így Vettel három hét múlva, hazájában is favorit.