A Lotus indul jövőre, megmenekül a BMW

2009.09.15. 13:52
2010-ben visszatér a Forma-1-be az angol klasszikus, a név mögött maláj befektetők állnak. A BMW-t közel-keleti mecénás veszi át, az utódot létszámemeléssel akarja megmenteni az FIA.

Tizenöt szezon után visszatér a Forma-1-be a Lotus név, a malajziai tulajdonú istálló lesz a 13. csapat jövőre - közölte kedden az FIA.

A BMW kiszállását kellett pótolni, bár a németek újrapályáztak eddigi, BMW-Sauber nevükön, a szövetség a tulajdonos bizonytalansága miatt a klasszikus angol márkanevet választotta.

A BMW nem sokkal az FIA-döntés után jelentette be, talált vevőt F1-es projektjére, a Qadbak Befektető Társaságot, ami európai és közel-keleti mecénásokat takar. A gárda lesz a 14., újabb visszalépés esetén automatikusan bekerül, de valószínű, enélkül is indulhat jövőre, mert az FIA kezdeményezte a maximális, 26 autós futamlétszám megemelését 28-ra.

A Lotus mögött a maláj kormány és távol-keleti befektetők állnak, a csapatfőnök Tony Fernandes, az Air Asia légitársaság tulajdonosa, a technikai igazgató a volt Renault-, Toyota- és Force India-mérnök Mike Gascoyne. A központ Norfolkban, Nagy-Britanniában lesz, mindössze 15 kilométerre a Lotus autógyártól, majd később Malajziába, a sepangi F1-pálya közelébe költözik. Kocsijaikat Cosworth-motorral indítják.

A Lotus 1994-ben szerepelt legutóbb a Forma-1-ben, a 60-as, 70-es, 80-as években legendássá vált 7 konstruktőr és 6 pilóta-vb-győzelmével. 79 GP-sikerével a negyedik legsikeresebb gárda.

Világbajnoka volt Jochen Rindt, Jim Clark, Graham Hill, Emerson Fittipaldi és Mario Andretti, utolsó sztárversenyzője Ayrton Senna. Karrierje végén Nelson Piquet is indult náluk, illetve itt kezdte karrierjét Mika Hakkinen.

A 2010-es Forma-1-es csapatlista

McLaren, Ferrari, Toyota, Renault, Williams, Force India, Red Bull Racing, Toro Rosso, Brawn GP, Campos, Manor, USF1, Lotus.