A Renault a legsúlyosabbat követte el

2009.09.17. 14:08
Az FIA-elnök Mosley szerint a bundánál rosszabb nincs a sportban, Niki Lauda a Forma-1 hitelét félti a Szingapúr-balhéban. A vétkes Briatore mentené, amit lehet, de sokat már nem segíthet bajba sodort excsapatán.

”Meg akarom menteni a csapatot, ez a dolgom, emiatt szálltam ki” – idézte Flavio Briatorét a Daily Mirror, miután a Szingapúr-balhé miatt a Renault szakított menedzserével. Az istálló nem fog védekezni a hétfői FIA-meghallgatáson, vagyis elismeri, csalt a tavalyi futamon.

A sajtó egyértelműen úgy értékeli, a csapat az enyhébb büntetés reményében vált meg eddigi főnökétől, aki lemondott, és a cinkostárs Pat Symonds mérnöktől, de a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley és a volt háromszoros világbajnok Niki Lauda úgy gondolja: mindenképp el kell ítélni a francia gárdát.

”Ez a legrosszabb, ami a Forma-1-ben valaha történt, a legkárosabb botrány. Ilyen eddig nem fordult elő, az FIA-nak keményen meg kell büntetnie a Renault-t, hogy visszaszerezze a sportág hitelét” – nyilatkozta az expilóta az autosport.com-nak.

Mosley már a hét végén, Monzában felvette, ha bebizonyosodna, befolyásolták a szingapúri futam végeredményét, akkor nagyon komoly eljárás következik.

”Ha más sportokat nézünk, amikor valaki megbundázza az eredményt, annál súlyosabb nincs. A bunda egy fokkal rosszabb, mint a csalás. Ha emberéletet tesz kockára, legyen az néző, pályamunkás vagy pilóta, újabb fokkal komolyabb” – mondta az Olasz GP-n.

Egyelőre csak találgatni lehet, mit kap a Renault, a figyelmeztetéstől a Forma-1-ből való kizárásig bármi lehetséges. A Mirror 50 millió fontos pénbírságot feltételez, de mivel hasonló ügy az F1 60 éve alatt nem fordult elő, csak találgatni lehet.

Két éve a McLarennek 100 millió dollárt kellett fizetnie, és kizárták a konstruktőr-vb-ből, amikor bebizonyosodott, bizalmas adatokat lopott legnagyobb riválisától, a Ferraritól. 2005-ben két futamon nem indulhatott a BAR-Honda, mert kiderült, a megengedettnél nagyobb tankkal indította autóit, így akart előnyhöz jutni.

Mindez viszont maximum támpont lehet, vagy még annyi sem, mert a Renault esetében eddig ismeretlen vétségről van szó.