Konstantin
12 °C
26 °C

Schumacherről tényleg bármi elképzelhető

2009.11.25. 10:05
Volt F1-pilóta, tévés szakkommentátor, vezetéstechnikai szakértő a Forma-1 egyik legszórakoztatóbb egyénisége, Christian Danner. A Hungaroringen minden érdekes témáról elmondta véleményét.

”Versenyzem, persze, de már nem rendszeresen. Néha beülök az Aston Martin Challenge-re, néha a Mini-bajnokságra, bármi akad, és gyorsan lehet vele menni, jó. De komolyabb dologban már nem gondolkozom, szinte mindent kipróbáltam, volt F1, CART, Le Mans, utóbbit fiatalon sem igazán szerettem, mert iszonyú fárasztó” – elemezte karrierjét az 51 évesen is lezser és nagyon közvetlen Christian Danner a Hungaroringen. A volt F1-pilóta, jelenlegi német-RTL-szakkommentátor az Allianz-vezetésre kísérte el Nico Rosberget, maga is volán mögé ült, amikor meg épp nem vezetett, viccelt és beszélgetett, mindenkivel.

Természetesen hamar előjöttek a legizgatóbb F1-témák, ki lesz Nico Rosberg mellett a Mercedes másik pilótája, tényleg kihagy-e egy évet vagy jön Kimi Raikkönen?

”Most lehet, hogy egy évig részeg lesz! Na jó, nem viccelek, de az biztos, hogy túl sokat iszik. És ha egyszer kimarad, nem igazán látom, hogyan tudna visszatérni, ráadásul egy élcsapathoz. Miért pont rá lenne szükség?” – válaszolta Danner.

Szerinte egyértelmű, a finn kihagyása mögött a pénz, illetve ügynökei állnak: ”17 milliót kap, ha nem megy a Forma-1-ben, 10-et, ha igen, vagyis a menedzsereinek legalább hétmilliót össze kell szedniük. Ha húszszázalékos részesedésük van, akkor 3,4 milliót keresnek, ha Kimi nem vezet. Miért állna érdekükben, hogy induljon kevesebb pénzért? Szerintem ez a menedzserek miatt ma így működik a Forma-1-ben, sajnos”.

A Mercedes-jelöltek között van Michael Schumacher is, egyelőre teljesen bizonytalan, mi történik vele.

”Nem tudom, ki lesz a Mercedesnél, de az biztos, hogy Michael visszatérését nem lehet kizárni. Vele kapcsolatban minden elképzelhető, minden. Van ez a szöveg, hogy Ferrari-család, meg hasonlók, de ettől aztán simán indulhat jövőre.”

A Mercedes kizárta, hogy mindkét pilótája német legyen, ám Danner úgy gondolja, ezt sem lehet biztosra venni. Azt is mondták, a csapatot érintő kérdésekben továbbra is Ross Brawn dönt, de az exversenyző szerint ez is másképp működik: ”Ki a többségi tulajdonos a csapatban? A Mercedes. Akkor ki dönt a pilótákról? A Mercedes. Ez így megy, akkor is, ha a versenyzést Ross Brawnra bízták. Az utolsó szót a gyár fogja kimondani.”

Christian Danner

A híres német autóbiztonsági szakember, az Allianz müncheni vezetéstechnicai- és fejlesztési központját is alapító Max Danner fia 1958-ban született a bajor fővárosban. Renault 5-össel kezdett versenyezni, majd a Forma-2-ben folytatta, 1985-ben megnyerte az első F-3000-es bajnokságot. Még abban az évben bemutatkozott a Forma-1-ben a teljesen német Zakspeednél, versenyzett az Osellánál, az Arrowsnál és a Rialnál. Harminchétszer rajtolt, egy negyedik és egy hatodik hely volt a legjobb eredménye. Az F1 után túrakocsiba ült át, sokáig az Alfa Romeónál volt. Napjainkban a német RTL-televízió szakkommentátora, utazik minden futamra. Ha meg épp otthon van, született müncheniként egy 159-es kombi Alfával jár, mert, amint mondta: ”aki egyszer beleszeret abba a szenvedélybe, többé nem tud szabadulni tőle”.