Újra előkerülhet az előző szezont meghatározó diffúzorbotrány, a Ferraritól és a McLarentől is megerősítették, a szabályt többféleképp lehet értelmezni. Idén mindenki dupladiffúzorral indul, amit 2009-ben a Brawn GP alkalmazott legsikeresebben, és simán megnyerte vele a vb-t, ám ezen belül is lehetnek változatok.
”Most először kezdhettünk teljesen tiszta lappal a diffúzorszabály értelmezésében. Meglátják, meglehetősen extrém eredményre jutottunk, de nem vagyunk egyedül. Különös dolgokat látnak majd az ellenfeleinktől is” – mondta Paddy Lowe McLaren-mérnök új autójuk pénteki bemutatóján.
Loweék külsőre is extrém kocsit alkottak, de biztos benne, a határokon belül maradtak: ”Szerintünk tiszta a szabályzat, de néhol azért segítséget kértünk a FIA-tól, és nagyon világosan el is magyarázták nekünk. Úgy gondoljuk, ezt bármelyik csapatnak megtették”.
Nem tudni, a Ferrari érdeklődött-e a FIA-nál (Nemzetközi Autós Szövetség), de a The Times szerint már készül a csütörtökön leleplezett F10-es B-változata, mert az alapmodellról – bár még egy kilométert sem mentek vele – azt sejtik, nem elég gyors.
”Többféleképpen lehet olvasni az előírásokat, vannak kiskapuk, lehet magyarázni máshogy, mint azt mi tettük, a FIA-nak figyelnie kell” – idézte a Gazzetta Aldo Costa Ferrari-tervezőt.
Sokatmondó Piero Ferrari, a gyáralapító Enzo Ferrari fiának véleménye: ”A Ferrari vb-esélyes, hacsak valaki máshogy nem értelmezi a szabályokat”.