F1: előzést segítő szárny és 107 százalék

2010.06.23. 19:41
Szabálymódosításokat fogadott el szerdán az FIA Világtanács, amik azonnal, illetve jövőre lépnek életbe a Forma-1-ben.

Új Forma-1-es szabályokat fogadott el szerdán a Motorsport Világtanács 2011-re és a jelenlegi szezonra.

Mostantól érvényes

Azonnal - a hétvégi Európa GP-től - érvénybe lép a biztonsági autóra és a levezető körre vonatkozó módosítás.

Hogy a Monacóban történt, Michael Schumachert és Fernando Alonsót érintő félreértéseket kiszűrjék, mostantól egyértelműen nem lehet előzni a biztonsági kocsi (SC) kiállásának vonala és a célvonal között, ha a biztonsági kocsi az utolsó körben hagyja el a pályát.

Hogy a Kanadai Nagydíjon Lewis Hamiltontól látott levezető körös megállásokat megszüntessék, a jövőben a versenyigazgató minden futamon minimum köridőt állapít meg, ami alatt vissza kell érniük a kocsiknak a depóba a verseny/időmérő/edzés vége után. Ha nem teszik, felelősségre vonhatják a pilótát és csapatát.

2011-től

A következő szezonra vonatkozó legfontosabb újítás az állítható hátsó szárny, amit a harmadik körtől használhatnak a pilóták, ha előzni akarnak. Akkor kapcsolhatják be, ha egy másodpercen belülre kerülnek az előttük haladóhoz képest, és utána az első fékezésüktől visszaáll a szárny az eredeti állapotába. A rendszer a ma hivatalosan is - 2011-től - betiltott F-csatornát fogja helyettesíteni, a pilóta az autóból, az istállóval együttműködve alkalmazhatja.

Visszahozzák a 107 százalékos szabályt, az az autó, ami az időmérő első harmadában nem fut a leggyorsabb idejének 107 százalékán belüli kört, nem indulhat a versenyen. A FIA különleges esetekben adhat rajtengedélyt, ha a 107 százalék nem teljesül.

Szerdán véglegesítették a korábban már sejthető új gumiszállító szerződését is: 2011-től három idényen át a Pirelli látja el a Forma-1-et.