Kár, hogy Abu-Dzabiban nem lehet előzni

2010.11.19. 21:01
Lehet, hogy átépíteni sem kell, csak lerövidíteni a sokfélére alakítható pályát, és máris lehet előzni. Az Alonsót feltartó Petrov és a McLaren ezt akarja.

A steril abu-dzabi pálya módosítását javasolja Martin Whitmarsh McLaren-főnök és Vitalij Petrov, aki a vasárnapi idényzárón 30 körön át tartotta maga mögött Fernando Alonsót, így a spanyol elveszítette a vb-t.

"A pálya szenzációs létesítmény, meg minden, de ahogy láttuk, majdnem lehetetlen rajta előzni, vagyis hibás. Azt szeretném, ha változtatnának, az egyenes végére egy gyors, széles kanyar kellene, nem egy sikán, amin csak egyetlen íven lehet átmenni, mert így kizárt az előzés. Mindez persze már akkor látszott, amikor a terveket nézegettük, és ilyen is lett" - magyarázta Whitmarsh.

Petrov egyetért vele: "Nem lehet itt előzni, a Ferrarinak sem sikerült. Gyors kanyar kellene hozzá, hármas, négyes fokozatban, és ha a hátsó egyenesre fordító hajtű helyett olyan kanyar lenne, mint az egyes, biztos vagyok benne, lehetségessé válna az előzés".

Az orosz kívánságát nem is lenne nehéz teljesíteni, mert a Yas Marina-pálya háromféleképpen módosítható átépítés nélkül úgy, hogy F1-versenyre alkalmas legyen.

A bal felső a rövidebb pálya, amiről le van vágva a hajtű-rész

A jelenlegi kör 5555 méter, a 3130 méteres változat kicsit rövid, viszont a 4730 méteres hossza ideális: rövidebb, mint a mostani, mert épp a kifogásolt hajtű van levágva belőle. Ebben egy sikánnál gyorsabb kanyarkombinációból fordulnának az egyenesre, így már annak elején közel kerülhetnének egymáshoz a kocsik.

Whitmarsh ötlete sem kivitelezhetetlen, de ahhoz valószínűleg építkezni kellene, igaz, nem sokat.

"Összeszedjük a legjobb információkat, és fejlesztünk" - reagált Richard Cregan, az abu-dzabi pálya igazgatója, vagyis nyitott a változtatásokra.