140 ezer liter vízzel locsolták fel Abu-Dzabit
További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Kipróbálta vizes és átmeneti abroncsait a Pirelli, ami 2011-től váltja a Bridgestone-t a Forma-1 gumiszállítójaként.
Az olasz cég nem várt a természetre, Abud-Dzabiba ment, és naplemente után két nap alatt 140 ezer liter vízzel locsoltatta fel a pályát, hogy Pedro de la Rosa a legélethűbb körülmények között vezethessen egy 2009-es Toyotát. Nem a GP-nyomvonalat, hanem egy rövidebb, 3,1 kilométeres szakaszt használtak.
Most először futott Forma-1-es autó sötétben vizes pályán, így a teszt arra is jó volt, lehet-e rendesen látni lámpafénynél: a spanyol 119 kört, 372 kilométert tett meg az első, nagyjából ugyanennyit a második napon, gond nélkül.
Paul Hembery Pirelli-főnök elmondta, a távol-keleti esőfutamokat próbálták szimulálni, amikor nagy melegben leszakad az ég, és a levegő, illetve az aszfalt hőmérséklete is magas marad. Európában januárban 15-20 fok lenne a maximális aszfalthőmérséklet, de például Malajziában 30-40 fokos pályán kell körözni, így a körülményeket Abu-Dzabiban a legegyszerűbb reprodukálni. Mivel itt vannak reflektorok, lehet késő este menni, nem fog gyorsan elpárologni a víz, miközben a hőmérséklet sem csökken jelentősen este hat óra és éjfél között.
De la Rosa és a Pirelli is elégedett volt a kétnapi munkával, többféle keveréket is ki tudtak próbálni.
Szerdán közölték továbbá a gumik színkódjait is: a sima gumik közül a lágyat fehér, a közepeset kék, a keményet sárga Pirelli- és P Zero-felirat fogja jelezni az abroncsokon. Az esőgumit sárga, de üres, az átmenetit (intermediate) piros logó.