Az RBR-főnök jegyzetfüzetre firkálta, hogy működik csalásnak tartott első szárnyuk

2011.04.07. 17:19

Jenson Button a Maláj GP csütörtöki sajtótájékoztatóján újfent felvetette, a Red Bull első szárnyáról azt beszélik, szabálytalan, mert a fotók alapján túl közel van a talajhoz menet közben, vagyis jobban hajlik a megengedettnél.

Chris Horner Red Bull-főnököt az újságírók megkérdezték, mit gondol erről, mire a menedzser elvett az asztalukról egy jegyzettömböt. "Rendben, hadd magyarázzam el egyszerűen, hogy működik - mondta, majd firkálni kezdett. - A McLaren autójának hátulja nagyon alacsonyan van menet közben, ilyenre fejlesztették ki, és emiatt nem működik nekik az alacsony első szárny. Mi meglehetősen nagy dőlésszöggel futunk, a hátulja magasabban van, vagyis elkerülhetetlen, hogy a kocsi eleje közelebb legyen a talajhoz. Egyszerű matematika, úgy tűnik, mintha túl közel lenne az úthoz, de tökéletesen egyezik az előírásokkal".

A Red Bullt múlt év közepe óta burkoltan csalással vádolja - főleg - a McLaren, annak ellenére, hogy a tavalyi és az idei RBR-kocsi is mindig minden technikai ellenőrzésen megfelelt.

"Már hízelgésnek vesszük - idézte az Autosport már a nyugodtabb Hornert. - A lényeg, hogy alapjában véve más felfogásban építették az autójukat, mint mi, ezért nem működik nekik a szárny."

A Red Bull-tervező Adrian Newey múlt héten arról beszélt, a McLaren legnagyobb találmányukat lemásolta, de úgy tűnik, ezt a másikat, ami szintén jócskán növeli a nélkülözhetetlen leszorítási erőt, nem sikerül átvenniük.