További Forma-1 cikkek
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
A felújított Forma-1-ről áradozik Flavio Briatore ex-Renault-főnök, aki ugyan már nem dolgozik a sorozatban, de nézőként jobban szórakozik rajta, mint valaha.
"Tévén néztem a versenyt, és be kell valljam, sosem szórakoztam még ilyen jól. Az unalmas autós követéshez szoktunk, amikor az elsőnek forduló élen marad, hacsak nem hibázik. Most viszont Webber 18.-ként rajtol, és hét másodperccel a győztes mögött harmadik lesz. Ha van még néhány kör, megnyeri" - mondta a múlt hétvégi Kínai GP-ről az ausztrál menedzsere.
Sanghajban 85 előzés volt, Webber 15 autót hagyott le, a győztes Lewis Hamilton nyolcat. Az idei három futamon összesen 148-at előztek.
"A pilóták képességeit a vezetési tudásuk és a taktikai érzékük határozza meg, úgyhogy kijelenthetem, az új szabályok végre izgalmassá tették a Forma-1-et. Eddig nyomasztó volt, most kiszámíthatatlan. A gumik javítottak a helyzeten" - állítja Briatore.
Nico Rosberg egyetért vele, de a Pirelli mellett az állítható hátsó szárny szerepét is kiemeli.
"Briliáns munkát végzett a Forma-1, milyen izgalmasak már a futamok? Már senki nem beszél unalmas versenyekről, előzés van jobbra, balra, mindenhol. A főnökeink egyik évről a másikra feldobták a sportágat, és ez félelmetesen jó a szurkolóknak. Az ok a gumi és a hátsó szárny, ami valószínűleg minden idők legjobb ötlete ebben a sportban. A Pirellit mindenki kritizálta, de látványossá tette a sportot, és ez nagyon klassz" - lelkesült Rosberg.
A Pirelli Ecclestone-ék utasítására gyártott kevésbé tartós abroncsokat, ráadásul a két keverék felváltott használatával többféle jó gumistratégia is lehetséges. Közben a hátsó szárny nem csak előzéskor segít, de abban is, hogy az autók folyamatosan közel maradhassanak egymáshoz. És ott van még a KERS is.