Túl könnyű előzni az F1-ben?

2011.05.11. 12:04

"Lehet vitatkozni, elképzelhető, hogy kissé túl könnyű volt itt előzni. De nagyszerű, hogy előzési pozícióba lehet kerülni, amiért végül is keményen meg kell dolgozniuk a pilótáknak" - mondta a Török Nagydíj előzéskavalkádjáról Chris Horner Red Bull-főnök.

A futamon az állítható hátsó szárny (DRS - Drag Reduction System) a KERS-szel és a gumikkal kiegészítve egész hihetetlen versenyzést tett lehetővé, olyan oda-vissza előzgetést láttunk, mint az utóbbi húsz évben soha. (Talán még az előző Kínai GP-nél is többet.)

Sokan már úgy gondolhatják, túl sokat is, de James Allison Renault-technikai igazgató szerint inkább eleget. "Szerintem a FIA pontosan beletalált az új szabályokkal, rendben vannak az előzések. A szórakoztatóipar része vagyunk, és szórakoztató versenyeket produkálunk - nyilatkozta az Autosportnak, valamint a látványelem okairól is beszélt. - A gumik miatt volt ennyi előzés, háromszor vagy négyszer kellett cserélni, és még a boxkiállások beosztásában is voltak különbségek, ezért a pályán nagy teljesítménybeli különbségek alakultak ki. Akik ugyanolyan stratégián voltak, és nagyjából ugyanakkor cseréltek gumit, nem tudták könnyen lehagyni egymást."

Sam Michael, a Williams technikai igazgatója egyszerűbben fogalmazta meg ugyanezt: "Ha valaki 15 körös kopott gumikon van, a másiké meg vadiúj, akkor előzés lesz, ha van DRS, ha nincs".

Pilótája, Rubens Barrichello viszont nem pont ebben látja az előzések okát. "A DRS nélkül nem lett volna előzés. Van az a hajlított kanyar, ami valójában egyenes, de mégis légellenállást kreál. Viszont a szélárnyékban jövő kocsi ezt megússza, ezért jobban felgyorsulhat. Ezen a pályán alapból több előzés van, de a DRS-sel szinte már az egyenes előtt előzni lehet, mert annyival kisebb lesz a hátsó gép légellenállása a hajlításban. Vagyis a vonalvezetés a DRS-sel teli találat, több ilyen pálya kellene" - mondta a brazil.