Semmi nincs Raikkönen visszatérése ellen

2011.10.03. 10:28

Alig két hete Kimi Raikkönen privát látogatást tett a Williams F1-istálló grove-i központjába, és újraindult a találgatás: visszatér-e a finn a Forma-1-be.

Raikkönen 2009 végén távozott, a Ferrarit hagyta ott busás végkielégítéssel, mert nem talált magának versenyképes autót a következő évre. A McLaren vitte volna, de végül nem tudtak megállapodni, máshol nem volt hely, így örömralira váltott.

Gyenge kezdés után erős visszaesés mutatkozott formájában, közel két év alatt több tucatszor törte össze az autóját, legutóbb pénteken, két szakasz között. (Hátulról belement egyik ellenfelébe a francia vb-futamon.)

Idén nyáron már kikacsingatott a raliból, Amerikába ment, kipróbálta a NASCAR-t, indult valamilyen sokadrangú versenyen, de annyira nem tetszett neki, hogy komolyabban vegye, és odaát folytassa.

Legutóbb a Peugeot Le Mans-autóját tesztelte sikerrel, a felek azt mondták, jövőre együttműködés lehet a dologból.

Ez után tudódott ki, hogy a Williamsnél járt, ami annyira nem topcsapat, hogy hátulról a negyedik a világbajnokságban, és csak a három tavalyi újonc - lekörözésbérletes - brigádot képes megverni.

Élcsapat ugyanis kizárva, a McLarennél, a Red Bullnál, a Mercedesnél nincs hely, a Renault-val tavaly összeveszett, a Ferrari meg már nem opció. Ráadásul ezek közül kettő nem is élcsapat.

Van-e esély rá, hogy Raikkönen a Williamsszel térjen vissza?

Van. Jövőre a Williams a gyengébb Cosworth-ot Renault-motorra cseréli, újra felveszi a legendás Williams-Renault nevet, amivel a kilencvenes években szétnyerte a Forma-1-et. Talán lesz valami az autóból, az viszont biztos, a szponzorok zabálnák a Kimi Raikkönen a Williams-Renault-ban projektet.

Ami nem utolsó dolog, ugyanis Raikkönen idén nem keresett pénzt, de fizetett a raliért. Személyes szponzorai vannak, ám a több tízmilliós eurós tétel 10 év után ugrott, ami neki nem gond, viszont két menedzsere, Steve Robertson és fia milliókkal kaszál kevesebbet.

Az állapot tarthatatlan, nem szórakozás ez, végül is, hanem meló, másfél évig érezhette jól magát Kimi a ralizással, de most már pénzt kellene keresnie.

Az élen most nincs szabad ülés, de mi lesz egy év múlva? Adódik a terv, hogy jövőre Raikkönen a nagy múltú kiscsapatnál megmutatja magát, aztán Webber dobbant a Red Bulltól - idén is nagy huzavona végén hosszabbított - és máris megvan Raikkönen helye. Főleg, hogy az energiaital-gyár legfőbb személyes szponzora, tavaly még a ralizását is állta.

Sőt, lehet B terv is: Hamiltonnak a McLaren 2012-ben sem ad győztes kocsit vagy csak megunja az angol állandó balhéit, így az elmegy az RBR-hez, amivel már informálisan tárgyalt is, és Raikkönen újra egykori helyén találja magát, méghozzá legyőzhető pilóta, Jenson Button mellett.

Lehet feltételezni bármit, amiben viszont minden szakértő megegyezik: ha valaki, akkor ő az, aki úgy tud visszatérni, mintha el sem ment volna. Még elég fiatal (32), jó erőben van, és nem olyan bonyolult elme, hogy mások félresikerült visszatérésén kezdjen gondolkozni, és ez az agyára menjen.

Szakmai szempontból is pont jókor ment el, 2009 óta sokat nem változtak az autók, abban az évben ő már vezetett, sőt, nyert is a KERS-szel, a hátsó szárny kapcsolgatása meg nem jelenthet neki gondot.

Tehát Raikkönent visszaültetni a Forma-1-be nem kockázat és anyagilag mindenképp megéri: minden adott hozzá, hogy a 2007-es világbajnokot jövőre ismét a legjobb sorozatban lássuk.