A Las Vegas-i ovál a katasztrófa receptje

2011.10.19. 18:48

"Ilyen pályán versenyezni túl gyors és túl veszélyes. Ha 370-nel mész átlagban, centikre egymástól, ez a katasztrófa receptje" - nyilatkozta a sydney-i Triple M rádiónak Will Power ausztrál Indycar-versenyző, aki vasárnap túlélte a Dan Wheldon életét követelő Las Vegas-i tömegbukást.

A 13-szoros futamgyőztes, a pontversenyben idén és tavaly is második pilóta szerint a rövid oválpálya vonzza a bajt: "Az elmúlt években mindig szót emeltem, ha ezekre a másfél mérföldes, nagyon döntött superspeedwayekre kellett mennünk, mert itt alakul ki az effajta szoros mezőnyverseny. Csak egy pici hiba valakitől, és nem lehet jó vége".

Power autója a levegőben

Vegasban 15 autó ütközött egy kis koccanás miatt, Wheldon meghalt, másnak nem lett baja, ami a roncsokat látva hihetetlen. Power is azt gondolta, vége.

"Néhány éve versenyzek ezeken az oválokon, a rémálmom, hogy repülök, és a kerítésben végzem. A kerítés megsemmisíti a kocsit és a benne ülőt, nagyon komoly balesetek történtek már így. Most én is azt gondoltam, ennyi volt, megyek a kerítésbe. Először viszont az aszfaltra érkeztem, aztán a falnak csapódtam, és lángokat láttam, többre nem emlékszem. Sajnos Dant a kerítés fogta meg, ez ölte meg" - mondta a 30 éves klasszis.

A héten már az ötszörös NASCAR-bajnok Jimmy Johnson is kifogásolta az indycaros oválversenyzést, szerinte nem szabadna hagyni a nyitott kerekű autókat ilyen pályán indulni.

Power úgy gondolja, a többmérföldes oválokkal, mint Indianapolis, nincs gond, de a rövidek, amiben szinte végig egy nagy döntött kanyaron mennek, túlzottan veszélyesek.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport