A H'ringen tilos az RBR motorelektronikája
Betiltja a FIA a hétvégi Magyar Nagydíjtól kezdve a Red Bull Racing Hockenheimben használt motorelektronikai beállítását, így az istállónak motort szállító Renault-nak át kell programoznia a rendszert - értesült az Autosport.
A Német GP-n vasárnap délelőtt bukott ki, hogy a Red Bull alkalmazása szabályellenes lehet, és Jo Bauer, a FIA technikai ellenőre feljelentette az istállót a felügyelőknél. Azok viszont mindent szabályosnak találtak, de azt hangsúlyozták, hogy az ügyeskedés a szabály szellemével ellentétes.
Hétfőn Londonban találkozott a Forma-1-es munkacsoport, aminek fealadata, hogy meghatározza a szabályban foglalt normákat, és az újság szerint úgy döntött, hogy amit a Red Bull Németországban csinált, azt nálunk már nem szabad.
Az RBR-nek nem lesz nagy gond módosítani a beállításokon, így semmi nem fenyegeti részvételét a futamon, csak az autóik teljesítményében lehet változás.
A Red Bull azzal trükközött durván, hogy közepes fordulatszámon visszaesett a nyomaték, így csökkentették a kerekek kipörgését, illetve a kipufogógáz akkor is ömlött a diffúzorra, ha a pilóta nem vagy alig nyomta a gázpedált. Mindez leszorítóerőt generált, vagyis aerodinamikai előnyszerzést jelentett, ami szabálytalan.
A huzavona a kérdésben már a szezon eleje óta tart, a diffúzorbefújás elméletileg tilos, ám mindenki alkalmazza kisebb-nagyobb mértékben. Vettelék nagyobb mértékben használták, eddig.
Az Autosport úgy tudja, a FIA 48 órán belül közleményt ad ki az ügyben, még a pénteki szabadedzések előtt tisztázza, mit szabad és mit nem, illetve milyen mértékben.