Két év múlva indul az elektromos Forma1

2012.08.29. 13:29
Zöld utat kapott a Forma E: a kizárólag elektromos autókat használó versenysorozat a jövő évi tesztelések után 2014-ben tíz csapattal és húsz pilótával indul.

Két év múlva, 2014-ben hivatalosan is elindul a Forma E, vagyis az elektromos autók számára tervezett versenysorozat – jelentette be Jean Todt, a Nemzetközi Automobil-szövetség, a FIA elnöke. A Forma E-2014-es, debütáló szezonjában tíz csapat és húsz versenyző fog indulni, de a rákövetkező évben a részt vevő csapatok számát szeretnék 14-re emelni.

A Forma E-ben használatos autók a Formulec cég által kifejlesztett prototípuson alapulnak majd. A szóbanforgó jármű önsúlya 780 kiló, végsebessége 220 kilométer per óra, akkumulátora pedig 25 percnyi versenyzést tesz majd lehetővé. Utóbbiból az következik, hogy az egyórásra tervezett versenyek közben a pilótáknak muszáj lesz autót cserélniük.

Formulec prototípus Monte Carlóban
Formulec prototípus Monte Carlóban
Fotó: Formulec.org

Az első évadban tíz Forma E versenyről van szó, ezeket többek közt Hongkongban, Sanghajban, Pekingben, Sidney-ben, Rio De Janeiróban, Moszkvában, Fokvárosban és Miamiban rendeznék, illetve szó van egy berlini futamról is. Arról viszont egyelőre nem tudni, hogy ezek a versenyek egy időben zajlanának-e a Forma1-futamokkal.

Az új versenysorozat mögött egy Hongkongban bejegyzett konzorcium, a Formula E Holding Ltd. áll. A társaság egy spanyol milliárdosé, Enrique Banuelosé, az elnöke pedig a szintén spanyol Alejandro Agag, aki korábban az Európa Parlament képviselője volt. Banuelos és Agag mellett a társaságban érdekelt az egykori amatőr versenyző, az angol Lord Dreyson, és Eric Barbaroux is, a Forma E autók prototípusát tervező Formulec tulajdonosa.

„Ezek a versenyek kiváló alkalmat nyújtanak arra, hogy egy új közönséget, a fogékonyabb fiatalokat is elcsábítsuk a futamokra, és egyúttal bemutathatunk nekik egy jóval környezetbarátabb technológiát is” – nyilatkozta Todt, míg Agag kifejtette: ugyan a jövőbeli csapatokkal még folynak a tárgyalások, de egyáltalán nem várják, hogy a nagy autógyártók is részt vesznek majd a Forma E-ben, mert nem áll érdekükben a környezetbarát autók fejlesztése.