Ecclestone sokkol: Ejtsük a turbót azonnal

2012.10.01. 15:19

Megdöbbentő ötlettel állt elő Bernie Ecclestone: ne álljon át a Forma-1 turbómotorra, amint azt 2014-től tervezték, mert annak csúnya a hangja.

"Meghallgattam a motorok zaját Maranellóban a minap, a régiét és az újét, és még Luca di Montezemolo (Ferrari-elnök) is azt mondta, hogy az új szörnyű, és neki se tetszik" - mesélt az F1-főnök a Ferrarinál tett látogatásáról és tapasztalatairól az indiai Hindustan Timesnak.

A szabályváltoztatás már kőbe van vésve, két év múlva 2,4 literes, V8-as szívók helyett 1,6 literes, V6-os turbókkal fog menni a Forma-1. Bő egy évvel a bemutatás előtt a Ferrari motorja már kész, próbapadon van, hasonló lehet a helyzet a Mercedesével és a Renault-éval is.

Ecclestone viszont azt akarja, dobják a kukába azokat. "Meg fog tőle szabadulni - válaszolta arra, hogyan oldja meg a turbókérdést Jean Todt FIA-elnök. -  Luca azt is szeretné, ha két-három évre felfüggesztenénk az egészet. Szerintem is ésszerű ejteni ezeket, és azzal folytatni, amink van. Sokkal olcsóbb így, mint az újjal, 30 százalék is lehet a különbség. A FIA-t hibáztatom ezért a hülye motorért. Nem Todt hibája, Mosley kezdte, aztán elszaladt vele a ló."

Ecclestone Max Mosley volt FIA-elnökre utalt, aki kitalálta, hogy új, környezetkímélőbb motorok kellenek a Forma-1-be. Az első elfogadott szabály a négyhengeres turbó volt, de az F1 topmenedzserének és a Ferrarinak sikerült elérnie, hogy hathengeresre módosítsák. A négy hengert kevesellte ő és Montezemolo is, illetve aggódott a motorhang miatt, ami szerinte a Forma-1 első számú védjegye.

Az F1 a 80-as években már használt turbókat, azok is hathengeresek voltak, másfél literesek, bivalyerősek, és semmi baj nem volt a hangjukkal.