Nő a feszültség: Alonso beszól a Ferrarinak

2012.10.09. 13:08

"A kocsi öt futam óta ugyanaz, dolgoznunk kell rajta" - mondta Fernando Alonso a Japán GP-n, ahol újra nem szerzett pontot, miközben Sebastian Vettel nyert, és négy pontra megközelítette a spanyolt a pontversenyben.

A bajnok 40 pontos hátrányt dolgozott le a tizedére, az utóbbi öt nagydíjon 80 pontot szerzett, miközben a spanyol negyvenet.

"Amikor azt hallom, hogy jópár futam óta nem fejlesztettük a kocsit, azt felelem, ez nem igaz" - vágott vissza a Gazzettán keresztül pilótájának Stefano Domenicali Ferrari-csapatfőnök.

Természetesen megszólalt Luca di Montezemolo Ferrari-elnök is, aki, ahogy a szezonban végig, újra versenyzőjében bízik leginkább.

"Tudjuk, hogy számíthatunk a legerősebb pilótára a mezőnyben, akit csak mások hibái fosztottak meg a sokkal kényelmesebb előnytől. Spára és Szuzukára gondolok, ne feledjük, a két karambol nélkül most legalább 30 ponttal több lenne Fernandónak, és ez csak óvatos becslés. Tudjuk, hogy ez a bajnokság még a mi kezünkben van. Hamarosan felhívom Fernandót, hogy még jobban motiváljam az utolsó öt futamra. Összeszorított fogakkal kell küzdenie, ahogy azt igenis elvárom az egész istállótól - tért át Montezemolo a csapatával szembeni elvárásaira. - Ezekben az időkben akarom látni a Ferrarit, amit ismerek. A csapatot, ami koncentrált, és összekapja magát.  Óriási erőbedobásra számítok a mérnökeinktől, akik korábban már megmutatták, képesek erre."

 
Alonso és Domenicali

Montezemolo Alonsón és a szakembereken kívül a szerencsében bízik: "A sportban, ahogy az életben, fordulhat a kocka, ezt ne feledjük. Mostanában ellenünk fordult, de nem kell sok, hogy irányt váltson".

Öt futammal a vége előtt 125 pontot lehet még szerezni, a vb két emberre szűkült. A harmadik Kimi Raikkönen 37 pontos és a negyedik Lewis Hamilton 42 pontos lemaradása sem ledolgozhatatlan, de valójában nekik már kisebb csodára lenne szükségük a visszakapaszkodáshoz: két menőnek is buknia kellene a sikerükhöz.

Alonso június vége, a valenciai Európa GP óta vezeti a bajnokságot, de július közepe, a német futam óta nem nyert. Az azóta eltelt öt futamon valójában csak Monzában volt versenyképes, de ott is cserbenhagyta az időmérőn a Ferrari, és a 10. helyről nem győzhetett.

A Ferrari sosem volt a legjobb autó ebben a szezonban. Az évet pocsékul kezdték, a dobogóban sem bíztak. Alonso viszont remekül vezetett, segített a fejlesztésben, és nyárra versenyképes autót sikerült építeniük. A kétszeres bajnok Valenciában és Hockenheimben mesterien vezetett, győzött, illetve a kiesésein kívül mindig pontot szerzett.

Montezemolo, majd maga Domenicali hozta fel egy hete, hogy a Ferrari fejlesztései folyamatos kudarcok, aminek az oka az elavult szélcsatornájuk. Állítólag a rendszer hibás adatokat mutat, és ami ott a csarnokban működik, az a pályán soha. A Ferrari emiatt újra a Toyota kölni szélcsatornáját fogja használni.