Kimi Raikkönen Lotusa így lett nyerő

2012.11.14. 11:15

18 versenyre volt szüksége a Lotusnak és Kimi Raikkönennek, hogy futamot nyerjen idén, a siker a pilóta szerint az istálló folyamatos fejlesztéseinek és kemény munkájának eredménye. A kocsi a szezon elején igen jól ment, a negyedik nagydíjon, Bahreinben dobogóra vitte Raikkönen és Grosjean is, majd a szezon közepén kissé visszaesett, míg a hajrára érve újra odaért a legerősebbek, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari mögé. Sőt, elé.

Nem meglepő, hogy a szárnyak változtak a legtöbbet, az elsőt már Monacóra átalakították, aztán módosult a sokkal kevesebb leszorító erőt igénylő kanadai futamra. Koreában ismét frissítették, Indiában újra, ott kapta meg azt a formáját, ami Abu-Dzabiban segített Raikkönennek nyerni.

Közben Valenciában, június végén a kis oldallégterelőt is módosították, mintegy kettészelték a jobb hatás érdekében, aztán pár hét múlva Silverstone-ban kis fül került az oldaldoboz alatt kilógó fenéklemez sarkára.

Magyarországon jött egy komoly újítás, a fejlesztett orrkúp szélesebb tartópillérekkel, amik jócskán befolyásolták az autó alá érkező levegő útját. Bevált a húzás, Raikkönen és Grosjean a Hungaroringen is második-harmadik lett, ám a győzelemhez ez még nem volt elég.

Nagyot tolt a kocsin a Koreában kipróbált, majd Indiában bevetett Koanda-kipufogó, amit a McLaren és a Red Bull már hónapok óta alkalmazott. Ennek lényege, hogy a kipufogógázokat a kasztnihoz simulva vezetik ki a diffúzor felé, így növelve a leszorító erőt. Ez volt a szezon legjelentősebb előre lépése, talán nem is véletlen, hogy a következő, abu-dhabi futamon sikerült nyerni.

Japánban kapott új hátsó szárnyat a gép, aminek végső, oldalt bordázott változatát szintén Indiában vetették be, és ugyancsak nagyban hozzájárult a két héttel későbbi sikerhez.