A Pirelli nem a jó keveréket vitte Texasba

2012.11.18. 00:07

Nehezen boldogulnak a kemény és a közepes gumival a pilóták Amerikában, az új pályára nem fekszenek a gumik, és egy élet, de jó néhány kör kell, amíg bemelegednek. Paul Hembery Pirelli-főnök nem is tagadta, azért, mert túl óvatosak voltak a keverékek kiválasztásánál, és nem a legoptimálisabbakat hozták el. Előfordulhat a hiba, mivel nem ismerték a pályát, visszafogottak voltak, csakhogy Hembery elárulta, a döntésüket az motiválta, hogy nehogy a gumik kiszámíthatatlansága döntse el a világbajnokságot Vettel és Alonso között: így egy kerékcserére számítanak a futamon, míg ha lágyabbakat hoznak, több lenne.

"Kicsit több kerékcserét jelentene. Figyelembe kell vennünk, hogy a szezon végén vagyunk, és két hónapja döntöttük el, milyen gumikat hozunk. Nem akartuk, hogy azzal jöjjön a média, hogy miért mi döntjük el a világbajnokságot" - nyilatkozta Hembery az Autosportnak.

Az új pályákra általában a kemény és a közepes gumit viszik, ám tavaly Indiába lágyat is vittek. A szezon kiszámíthatatlanságát, azt, hogy nyolc pilóta és hat csapat nyert futamot, leginkább a Pirellinek tulajdonítják.

"Az ismeretlenbe jöttünk. Talán a lágy és a szuperlágy jobb választás lett volna, de nem ismertük a pályát és az aszfaltot, amit ráadásul elég későn fektettek le. Sosem lehet pontosan megbecsülni a hatásait, sosem tudni előre, mi várható pontosan. Jövőre már jobban fogjuk ismerni" - magyarázta Hembery.

Döntésük azt jelenti, hogy Vetteléknek kevesebb hibalehetőségük akad, míg lehet, hogy ha a szezon korábbi szakaszában mennek Amerikába, bevállalta volna a gumigyár a rizikósabb keverékeket.