További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Tavaly már világbajnokként érkezett Sebastian Vettel a brazil Forma–1-es futamra, de olyan is volt már az interlagosi pályán rendezett szezonzárón, hogy egyszerre hárman is mentek a vb-címért. És itt volt minden idők legizgalmasabb utolsó köre is.
Hárman a vb-ért a szezonzárón
Hat éve Alonso tízpontos előnnyel vágott neki a brazil GP-nek, az összetettben második Schumacher csak akkor lehetett volna világbajnok, ha megnyeri a futamot, a spanyol pedig nem ér célba. Alonsónak nem volt gondja, a második helyre hozta be az Reanult-ot, Schumacher csak az ötödik lett, így a spanyol tizenhárom ponttal húzta be a vb-címet.
A 2007-es szezont lezáró brazil futam előtt még hárman is esélyesek is voltak a világbajnoki címre. A pontversenyt Lewis Hamilton vezette 107 ponttal, mögötte Alonso volt a második 103 ponttal, Raikkönen pedig a harmadik helyen állt 100 pontjával.
Hamilton a verseny elején kapkodott, többször is hibázott és visszaesett, több mint tíz helyet kellett volna javítania, hogy vb-győztes legyen. Elől a két ferraris, Massa és Raikkönen hamar elszakadt a mezőnytől, Alonso nem tudta velük tartani a tempót. A Ferrari később tankolásokkal megcserélte a sorrendet, mert Alonso a harmadik helyével vb-győztes lett volna, Raikkönen pedig már a futam végéig az élen maradt. Mivel Hamilton nem tudott feljebb jönni a hetedik helynél, Alonso pedig hat pontot szerzett a harmadik hellyel, így Raikkönen lett a világbajnok. Hamilton a szezon két utolsó versenyén csak két pontot szerzett, a finn viszont húszat hozott, remek hajrájával vitte el a vb-címet.
Hamilton az utolsó kilométeren nyert
A 2008-as szezonzáró futam előtt Lewis Hamilton volt kedvező helyzetben, 94 ponttal vezette a világbajnokságot, a ferraris Massa pedig 87 ponttal készült a hazai versenyre.
A harmadik helyről rajtoló brazil pilóta az esős futam elején az élre állt, simán meg is nyerte azt, világbajnoki győzelméhez azonban az kellett, hogy Hamilton ne jöjjön előrébb a hatodik helynél. Hamilton az ötödik helyen autózott három körrel a vége előtt, amikor a vízes pályán megcsúszott, és Vettel elment mellette. Ebben a pillanatban Massa volt a világbajnok.
Az utolsó körben Vettel és Hamilton előtt az a Glock autózott a negyedik helyen, aki a szakadó esőben nem cserélte le száraz gumiját, és össze-vissza csúszkált a pályán. Hamiltonék három kanyarral a cél előtt érték utol a pilótát, mindketten elmentek mellette, így lett Hamilton néhány száz méterrel a cél előtt világbajnok. Egy ponttal előzte meg a pontversenyben Massát, kinek szerelői már a boxban ünnepeltek, amikor szóltak nekik, hogy Hamilton előzni tudott, és elvitte a vb-t. Minden idők egyik legdrámaibb világbajnoki hajrája volt.
2009-ben Jason Button tizennégypontos előnnyel vágott neki a Brazil Nagydíjnak, amely a versenynaptárban ezúttal az utolsó előtti volt az Abu-Dzabi verseny előtt. Buttonnak az ötödik helyezésért járó négy pont elég volt, hogy világbajnok legyen, Vettelt előzte meg a pontversenyben.
Két éve Alonso vezette a világbajnokságot Brazília előtt, de a két Red Bull Reanult uralta a versenyt, mögöttük csak a harmadik helyet szerezte meg a spanyol, nyolcpontosra csökkent az előnye az Abu-Dzabi GP előtt. Egy héttel később azt is elvesztette, Vettel lett a világbajnok.
Ha Vettel kiesne, vagy a tizedik helyezett mögött érne célba a vasárnapi futamon, Alonsónak legalább a harmadik helyet kellene megszereznie, hogy világbajnok legyen. Az előrejelzések szerint esős idő lesz, az időjárás ismét befolyásolhatja, ki nyeri a címet.