Zsófia
15 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

RBR: Az idei kocsival jövőre is indulhatnánk

2012.12.08. 08:59

Simán nyerte idén a konstruktőr-vb-t a Red Bull Racing (RBR), az egyénivel viszont megszenvedett, és csak az utolsó futamon, három ponttal tudta behúzni pilótája, Sebastian Vettel. Az autó uralta a szezon második felét, tíz futamból négyet nyert vele a bajnok, hétszer állt vele dobogón, és csak a McLaren tudta vele tartani a lépést.

Chris Horner Red Bull-csapatfőnök szerint az autó annyira jó, hogy nem is kellene igyekezniük az új építésével, csakhogy ez a Forma-1. "Nagyszerű alapról indulunk, még ha az idei gépet is vinnénk a jövő évi első futamra, az is jó kiindulópont lenne. De az F1 nem lassít, változnunk kell, fejlődnünk kell. A csapatban mindenki tudja ezt, és az elmúlt három évben folyamatosan ezt is tettük, és jövőre ugyanezt fogjuk" - idézte őt az Autosport.

Vettel két éve 15 pont hátrányból húzta be a címet az utolsó futamon, most 13-as előnyből indult, ám Horner szerint most sokkal jobban megizzadtak.

"Kemény ellenfeleink vannak, nem alusszák át a telet, erősítenünk kell. Javítanunk kell a kocsin és a csapaton, hogy megismételhessük nem csak az idei, hanem az elmúlt három évben nyújtott teljesítményünket. Évről évre nehezebb, sosem könnyebb. Az idei volt a legdurvább a háromból, az biztos."

   vettelgraz

A győztes gépeket a zseniális Adrian Newey tervezi, a vb-2. Fernando Alonso azt mondta idén, ő igazából vele versenyez, nem is Vettellel. A mérnök a jövő évi nehézségekre figyelmeztet.

"Hátrébb vagyunk annál, amit szeretnénk. Az RB8-ast az utolsó pillanatig pofozgatnunk kellett, hogy elsők lehessünk. Szerintem nem lesz probléma, mert az RB9 kétségtelenül a 8-as fejlesztett változata. Csakhogy nagyon korán el kell majd kezdenünk dolgozni a 2014-es autón, mert a szabályok teljesen megváltoznak, és vadonatúj kocsit kell terveznünk, a nulláról indulva. Nem lesz könnyű megosztanunk az erőinket a 2013-as gép fejlesztésére és a 14-es építésére" - vázolta a helyzetet az El Mundo Deportivón Newey.

A dolog azért extrém, mert 2014-től turbómotorokra vált a Forma-1, ami teljes mértékben felülírja a gépek menettulajdonságait. A motor még központibb tényezővé válik, aköré kell építeni a kasztnit.