Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Szétmállik a gumi, nagyon durva a helyzet

2013.04.12. 16:58

Újra a gumikat szidják a menők, Hamilton és Button kritizálta a Pirelli Kínába szállított lágy abroncsait, de Vettel és Rosberg sem elégedett az eddig tapasztaltakkal: a gumi szétmállik az aszfalton.

"A lágy guminál rosszabbat még nem láttam, darabokban hullik le, nagyon kemény a helyzet. Nem erre a pályára való, rossz választásnak tűnik ide. Két kör után mállani kezd" - idézte az autosport.com Hamiltont.

Excsapattársához csatlakozott Button is: "Az előző futamon is panaszkodtunk, de itt még rosszabb. Egy körön sokkal jobban tapad a lágy, teljesen megváltoztatja a kocsit, aztán széthullik elöl-hátul, és másodperceket veszítesz körönként. Nagyon necces, nem hiszem, hogy sokáig használjuk a futamon".

Vettel öt-hat kört is lát a gumiban, persze ő sem elégedett, ám már beletörődött, hogy ez van.

Paul Hembery Pirelli-főnök viszont nem idegeskedik.

"Ha a közepes keverékkel történne ez, akkor izgatna a dolog, így nem. Ez egy időmérőgumi. Ezen kell majd kvalifikálni, mert sokkal gyorsabb, mint a közepes. Csak aztán le kell majd cseréltetni a start után 10 körön belül. A középcsapatoknak nem kell ezzel kezdeniük a futamot, és megpróbálhatnak a közepessel indulni, így előnyhöz jutni a többiek korai kerékcseréje miatt. Néhányan végigmehetnek két kiállással, mások hárommal. Pontosan erre számítottunk" - védte meg cégét.

Az időmérő után az első tíznek azzal kell startolnia, amivel kvalifikált, a többiek viszont szabadon választhatnak gumit.

Ausztráliában hasonló szituáció alakult ki, Kimi Raikkönen annak köszönhetően nyert könnyedén, hogy Lotusával képes volt mindössze két kerékcserével végigmenni, míg a többieknek háromra volt szükségük.