Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A közepes gumi a kulcs Raikkönen vb-jéhez

2013.04.25. 11:02

Tíz ponttal lemaradva második a világbajnokságban négy futam után Kimi Raikkönen, a szezon nem egészen negyedénél csak ő van egy futamgyőzelmen belül a vezető Sebastian Vettelhez. Előrébb lehetne viszont, ha négyből háromszor nem kellett volna a középmezőnyből rajtolnia. A gyenge időmérő-eredményeket a Lotus-mérnökök szerint a közepes Pirelli gumi okozza, amiken egy körön nem az igazi az autó: Malajziában 10.-nek, Bahreinben 9.-nek kvalifikált ezzel a finn, és így lőttek is győzelmi esélyeinek. (A 9. helyett aztán 8.-ként rajtolt Hamilton visszasorolása miatt.)

"Az egyensúllyal van baj a közepes gumin. Kínában emiatt volt nehéz vezetni az autót, és emiatt nem teljesítettek a pilótáink. Meg kell találnunk a módját, hogyan használjuk azokat, hűvösben és melegben is" - elemezte a helyzetet az autosport.com-on Eric Boullier Lotus-csapatfőnök.

A gumitípusok és Raikkönen

Ausztrália - szuperlágy/lágy
Időmérő: 7.
Futam: 1.

Malajzia - közepes/kemény
Időmérő: 10.
Futam: 7.

Kína - lágy/közepes
Időmérő: 2.
Futam: 2.

Bahrein - közepes/kemény
Időmérő: 9.
Futam: 2.

Ausztráliában a szuperlágyon csak 7. lett Raikkönen, de innét is győzött, Kínában, a lágy gumin másodikként rajtolhatott.

Boullier optimista: "Meg tudjuk csinálni, hogy működjenek, csak még nem folyamatosan. Jobb helyzetben vagyunk, mint tavaly, egyrészt megvan a tavalyi tapasztalatunk, másrészt nincsenek új pilótáink. Vagyis egyértelmű, hogy erősebbek lehetünk, mint előző évben".

A Pirellit rengeteg pilóta kritizálta, állítják, a lágy és a szuperlágy változata nem elég tartós. Nagyjából Raikkönen volt az egyetlen, aki kiállt a gumigyár mellett, neki semmi baja a gumikkal.