Mennyit nyert a Mercedes a Pirelli-teszten?

2013.05.31. 11:51

Folyamatban van a Mercedes-Pirelli-tesztügy, a Forma-1 arra vár, hogy a FIA közölje álláspontját, vagyis hogy szerinte a Merci vétett-e a szabályok ellen azzal, hogy szezon közben, ezévi autóval tesztelte a gumikat. Ha igen, az eset a bíróságon folytatódik, aminek nem tudni, mi lesz a vége, az viszont biztos, hogy a próbának lesznek a versenypályán megjelenő hatásai. Három nap, 1000 kilométer alatt ugyanis igen hasznos tapasztalatokat szerezhettek a németek - állítják az ellenfelek.

"Bármikor futsz ezekkel a kocsikkal, tanulsz valamit. Tanulsz a megbízhatóságukról, a technikai oldalukról, hogyan működnek és viselkednek. A pilótáid is tanulnak. Szóval azt elhinni a Mercedesnek, hogy nem profitált a tesztből, elég nehéz" - véli Chris Horner Red Bull-csapatfőnök, akinek istállója a Ferrarival együt feljelentette a Mercedest a monacói sportfelügyelőknél.

Monacót korábbi gumiproblémái ellenére simán nyerte Nico Rosberg Mercedese, a Red Bull-tanácsadó Helmuth Marko szerint nem véletlenül: "Háromnapnyi teszt után egy másodpercet gyorsulunk, Adrian Newey ezt szokta mondani. Nyilvánvaló, hogy segített nekik a gyakorlás, látják, semmi gondjuk nem volt a gumikkal".

Vettel is megérezheti, ha Rosberg elkezd nyerni, folyamatosan
Vettel is megérezheti, ha Rosberg elkezd nyerni, folyamatosan

A Merci Schumacherrel tavaly megszerezte az első rajthelyet, Rosberg harmadik lett a futamon Monacóban már akkor is, és már a múlt hétvége előtt tudni lehetett, hogy a pole újra az övék lesz, vagyis hogy erősek a városi pályán. A Red Bull-pilóta Mark Webber épp ezért úgy véli, Monacóban nem a Pirelli-tesztből profitáltak elsősorban.

"Nem hinném, hogy nagyon befolyásolta a teszt a monacói eredményt. Az a kocsi mindig is elég jó volt itt. Az idő megmondja, mennyi hasznuk lett belőle, de Monacóban nem emiatt nyertek" - idézte az ausztrált is az Autosport.

Az alagút vége?
Az alagút vége?

A Lotus ugyan nem tett feljelentést, de Eric Boullier csapatfőnöknek semmi kétsége, a Mercedes előre lépett: "Bármilyen előnyt szerezhettek ebből. Azért csinálták, mert azt gondolták, javukra válik".

Ha a FIA továbbviszi az ügyet, azt nem fogják vizsgálni, illetve nem fog számítani, hogy a Merci mekkora hasznot húzott a Pirellivel folytatott közös munkából, csak az, hogy megszegte-e a tesztkorlátozást vagy sem. Azaz, amit kapott a teszttől, az már az övé, és a jövőben használhatja.

A Pirelli mossa kezeit, ahogy várni lehetett

"A barcelonai teszten a Mercedes segítségével gyakoroltunk május 15. és 17. között, az istálló egy autót és két első rendű pilótát biztosított nekünk, akik felváltva vezettek különböző napokon. A próbákat az alapkeveréken végeztük, amit idén nem használunk, a 12 féle közül egy volt kevlárral épített gumi. (Mint 2012-ben az összes, ezt a kevláros megoldást hozza vissza a Kanadai GP edzéseire a Pirelli az idén eddig használt acélkeretű gumi helyett.) A csapat nem szerzett előnyt az idén használatos gumikat tekintve. Az autó típusát a Mercedes és a FIA intézte, ez kiderül a Mercedes és a Pirelli között e-mailezésből is. A Mercedes tájékoztatta a Pirellit, hogy a 2011-es autóját nem tudja használni, és már kapcsolatba lépett a FIA-val, hogy a 2013-assal helyettesíthesse. Kétségtelen, hogy az autóval kapcsolatos kérdések csak és kizárólag az istállóra tartoznak, és a Pirelli ki volt zárva mindenféle azzal kapcsolatos döntésből" - adott ki közleményt a Pirelli péntek délután.