Judit
2 °C
7 °C
Index - In English In English Eng

A Pirelli feltett kézzel áll, nem kell mutogatni

2013.07.05. 16:39

Teljes mértékben vállalta a felelősséget a múlt hétvégi, Silverstone-i gumikáoszért a Pirelli, a cég sportigazgatója, Paul Hembery elmondta, hibáztak, mert túl engedékenyek voltak. Pénteken Sergio Perez McLarenjen, vasárnap, a futamon Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne, majd újra Perez kapott durrdefektet, a balhé miatt pár napig veszélyben volt a most hétvégi Német GP is.

A gyár aztán közölte, hogy elsődlegesen a hátsó gumik felcserélése okozta a bajt, illetve az, hogy a mérnökei nem tiltották ezt meg az istállóknak.

"El kell ismernem, az elmúlt hétvége a mi felelősségünk. Megengedtük, hogy megcseréljék a kerekeket, nem lett volna szabad. Az autók idén gyorsabbak, nagyobb erőket generálnak, a megcserélt gumik elgyengülnek, ez volt a gond. Közrejátszottak másodlagos okok is, de nem akarom elterelni a figyelmet arról, hogy a mi felelősségünk volt. Szigorúbbnak kell lennünk, és azok is leszünk" - idézte az Autosport Hemberyt.

A FIA pénteken be is tiltotta a gumik felcserélést, de a hibákhoz kellett a túl alacsony guminyomás és az extrém kerékdőlésszög is, a Pirelli mostantól ezeket is kötelezően hirdeti ki.

Bár a csapatok saját felelősségre trükköztek a gumikkal, így tulajdonképpen ők sodorták veszélybe saját pilótáikat, nem kezdődött el az egymásra mutogatás, senki nem hibáztatja a másikat a történtekért.

"Mint minden, ez sem fekete vagy fehér. Ilyenkor össze kell fognunk, és megpróbálni megoldást találni ahelyett, hogy egymásra mutogatnánk. Az utolsó dolog, amit akarnánk, hogy a Pirelli kiszálljon.A csapatok örökké versenyezni fognak. Mindenből megpróbálnak előnyhöz jutni, mivel ez a dolguk, miközben a Pirelli munden futamon nyerni fog, bármi történjen. Nehezen tudnak objektívvé válni az istállók" - védte meg példásan a Pirellit, és elemezte a cáfolhatatlan okokat Adrian Newey RBR-főnök.

A csapatok évek óta ügyeskedtek így a gumikkal, de amíg azok kevlárbetétesek voltak, nem akadt negatív hatás, ám az idei, acélbetéteseknél igen. Emiatt a Pirelli már a Nürburgringen visszatér a kevlárhoz, majd a Hungaroringre a tavalyi felépítésű, de idei keverékekkel ellátott abroncsokat hozza, amik teljesen új változatok lesznek.

A pénteki német edzéseken rendben be is vetették a köztes változatú Pirelliket, senkinek nem volt gondja azokkal.