• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
2023. 03. 24. péntek
Gábor, Karina
EUR 384,06 Ft USD 354,74 Ft GBP 435,56 Ft BUX 42 906 Ft OTP 10 400 Ft MOL 2 546 Ft
7 °C
22 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • büntetés
  • kerékcsere
  • szingapúri nagydíj

Kerékcserés időbüntetés a Forma-1-ben

Joó Gábor
2013.09.21. 13:45
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

A címlapról ajánljuk

Kapcsolódók (5)

Közelítenek Vettelhez Szingapúrban
Raikkönen 10 helyet kapott Grosjeantól a 3. edzésen.
Vettel odalépett a szingapúri fényesőben
1 mp van közte és az első nem Red Bull között.
Legvadabb: Alonso a McLarennél
Button már nyíltan beszél az izgalmas új párosról.
Massa: Többé nem segítek Alonsónak
Még mindig nagyon fáj neki az a hockenheimi nap.
Raikkönen-Alonso: nem lesz itt megabalhé?
A Ferrari-elnök tavaly nem akart két dudást egy csárdába, a csapatnál 60 éve nem volt egyszerre két világbajnok. Miért kellett most mégis Alonso mellé Raikkönen? És ki lesz az első pilóta ezután?

Megyegyeztek a Forma-1-es csapatok a hétvégi Szingapúri Nagydíjon sok 2014-es szabálymódosításról. Az egyik legfontosabb, hogy jövőre a versenyfelügyelők futam közben 5-10 másodperces időbüntetéseket is kioszthatnak, és ezeket a pilótának kerékcseréje után kell letöltenie a depóban. Vagyis miután végeztek szerelői az autójával, másodpercekig nem indulhat el.

Ha a büntetett már nem áll ki többször gumicserére, akkor a plusz időt a leintés után adják hozzá összidejéhez. Ez olyan izgalmakat eredményezhet, hogy az illető tudja, csak akkor nyerhet, ha a befutónál előnye több, mint öt-tíz másodperc, és amikor célba ér, még nem lehet biztos benne, ő vagy a mögötte érkező győz-e.

A turbómotorok miatt a gumiszabályokon is módosítanak, a következő szezonban megengedett lesz különböző keverékű gumikat feltenni az első két, illetve a hátsó két kerékre. A Pirelli négy keveréke marad, ezekből valószínűleg továbbra is kétfélét szállít egy-egy futamra, ám lehetőség lesz előre mondjuk lágy, hátulra közepes gumikat felrakatni. A turbó nyomatéka a hátsó kerekeket jobban megterheli majd, mint eddig, ezért tartják szükségesnek ezt a lépést.

A harmadik nagyobb változás, hogy jövőre a pénteki első szabadedzést másfélről kétórásra bővítik ki, és a plusz félórában csak tesztpilóták körözhetnek. Azaz az elején egy fiatal elkezdi vezetni az autót, majd félóra elteltével átadhatja ugyanazt a gépet az istálló állandó versenyzőjének. A cél, hogy az újoncok több tapasztalattal érkezzenek a Forma-1-be.

A felsorolt szabályokat még a Motorsport Világtanácsnak ratifikálnia kell jövő heti, horvátországi ülésén, hogy azok az új idényben életbe léphessenek. Általában ez formaság.

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Felhajtóerő
2975 Ft
Sylvia Frank Gala és Dalí - Az elválaszthatatlanok
4675 Ft
Ingatlan.com
  • Tippek
  • Home staging lépésről lépésre
Money.hu
  • Árfolyam
  • Hogy mehet csődbe egy nagy bank, és mit jelent ez az ügyfelekre nézve?
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.