Vettel motorja abnormálisan gyors, mi ez?
További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Érdekes jelenségre figyelt fel az 1985 és 2006 között, mintegy 20 éven át F1-csapattulajdonos Giancarlo Minardi a szingapúri futamon, de élményeit csak jópár nappal az esemény után, a hétvégén mondta el az omnicorse.it-n. Röviden annyi, hogy furcsállja Sebastian Vettel fölényét, amit csak a verseny bizonyos szakaszaiban tapasztalt.
"Egy szobából néztem a versenyt, a célegyenes végéről, és mióta elhagytam Szingapúrt, az a 2 és fél másodperc jár a fejemben, amivel Vettel gyorsabb volt a csapattársánál, Webbernél és mindenki másnál is a mezőnyben, körönként. Amiről beszélnék, azt saját szememmel láttam, illetve hallottam a három nap alatt. Szóval az én tapasztalataim alapján a 2,5 másodperc túl sok, ez három generációnyi különbség, hatalmas, miközben az időmérőn Vettel, Rosberg és Grosjean között mindössze pár tizedmásodperc volt. Nem értettem, vasárnap hogy gyorsulhatott így fel a világbajnok - értetlenkedett a 66 éves Minardi. - Sebastian ugyanabban az egyenesben 50 méterrel előbb tudott gyorsítani, mint a többiek, és ami leginkább meglepett, az a Red Bull motorhangja. Eltért bármelyik másik Renault-étól, olyan volt, mint a régi kipörgésgátlós időkben, amikor a rendszer működésbe lépett. Mindemellett csak akkor lehetett hallani, amikor Vettel a kiemelkedő köreit teljesítette, például miután kiment a biztonsági kocsi, és neki újra kellett építenie az elveszett előnyét. Ekkor az ő Renault-ja az összes másik motornál erősebbnek tűnt. A korai kigyorsítás, az abnormális motorhang és a bő 2 másodperces előny elgondolkoztatott, és válaszokat szeretnék kapni. Kételkedem, de nem vádolok senkit, csak a mélyére akarok járni az ügynek."
Ügy viszont nincs, és bizonytalan, hogy bárminek is a végére tudna járni az excsapatfőnök, ugyanis sem az ellenfelek, sem az FIA nem számoltak be hasonlóról. Az biztos, hogy tavaly még a Red Bull - ahogy a többi csapat is - játszott a motorbeállításokkal, hogy azt manipulálva a legjobb menettulajdonságokat érjék el. Akkor még ez szabályos volt, idén már nem az, ám az eddigi 13 futamon egyik istállónál sem merült fel ennek a gyanúja.
Előfordulhat, hogy Vettel egyszerűen másképp vezet, mint a többiek, mint ahogy az is, hogy a Red Bull és a Renault tényleg kitalált valamit, amit egyelőre csak a világbajnok autójánál alkalmaznak. Bizonyíték viszont nincs semmire.
Vettelnek sosem volt még ekkora előnye a riválisokkal szemben, az Autosport-publicista Mark Hughes szerint annyi történt, hogy a bajnok, illetve az RBR most kényszerült rá először, hogy 100 százalékon vezessen, és megmutassa, mire képes valójában. Vettelnek ugyanis a biztonsági kocsi után ki kellett autóznia egy kerékcserényi időt, hogy biztosan visszatérhessen az élre, és ehhez extrém körökre volt szüksége. Látszólag könnyedén csinálta meg, követhetetlen volt.