• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
2023. 03. 23. csütörtök
Emőke
EUR 383,48 Ft USD 353,89 Ft GBP 434,80 Ft BUX 42 906 Ft OTP 10 400 Ft MOL 2 546 Ft
5 °C
21 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • vettel
  • mcdonalds
  • mérnök

Jobb Mekiben melózni, mint a Forma-1-ben

Joó Gábor
2013.10.29. 15:11 Módosítva: 2013.10.29. 15:11
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

További Forma-1 cikkek

  • Borzasztó szezonkezdés, rögtön kirúgták a McLaren egyik vezetőjét Borzasztó szezonkezdés, rögtön kirúgták a McLaren egyik vezetőjét
  • George Russell szerint észszerűtlenül osztogatják a büntetéseket
  • A Ferrari csalódása és teljes őrület a Szaúdi Nagydíjon
  • Óriási volt a Red Bullok előnye, Sergio Pérez nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Pérez simán nyert, Verstappen óriásit jött a 15. helyről rajtolva
Tovább a rovatra

A címlapról ajánljuk

Kapcsolódók (5)

Newey: Vettelnek már nincs gyenge pontja
Tervezőzsenije mellett nőtt kvázi hibátlanná.
Így pakolja Vettel a kamiont
Besegített, hogy hamarabb indulhasson a buli.
Ilyen bajnokot butaság nem kedvelni
Vettel győzelmi monológja előtt le a kalappal.
Vettel a felügyelőknél magyarázkodott
Ünneplés, nézőszórakoztatás? Gumiégetés! Tilos!
Vettel 4/4: a világ királya
A sormintának megfelelően ismét bajnok lett, most épp Indiában. Öt éve uralja az F1-et, ő a leg, leg, leg.

"A szerelők hihetetlen munkát végeznek, szerintem jobban megéri McDonald's-ban melózni, mint a Forma-1-ben" - mondta negyedik világbajnoki címének értékelésében Sebastian Vettel.

És tényleg: a spanyol Marca közölt egy listát, ami szerint 68 ezer euró - 20 millió forint - az éves átlagfizetés az F1-ben, nem számítva a pilóták 5-10-20 millió eurós csúcsgázsiját.

Természetesen a legjobban a Red Bull Racingnél lehet keresni, ahol sikerdíj is van, ha futamot nyer a csapat, mindenki prémiumot kap, Adrian Neweytól a szakácson át a hoszteszlányokig. Valószínűleg Newey a paddock legjobban fizetett dolgozója, ő évi 10 millió euró körül keres. (Alonso a Ferraritól, Hamilton a Mercitől kap 20-at.)

A rutinosabb mérnökök átlagban 110 ezer eurót, a telemetriát analizáló szakemberek 70 ezret, az újonc mérnökök 50 ezret kapnak. A szerelők főnöke 60 ezer eurót, a tapasztaltabb szerelők 50 ezret, társaik 45 ezret vihetnek haza. Kamionsofőrként, illetve logisztikai irányítóként 45 ezret lehet megkeresni.

Jó fizet a PR-részleg, az átlag 70 ezer euró, a marketinges asszisztenseknek viszont csak 24 ezer, a titkárnőknek szintén ennyi jár.

Vettel az átlagszerelőkről beszélt, 45 ezer eurójuk első ránézésre nem rossz pénz, havi 3800 euró körül van, átszámolva mintegy 1,1 millió forint. Csakhogy ezért tavaly 20, idén 19 hétvégén dolgoznak, jövőre 22-n fognak. És nem az otthonuk közelében, hanem szerte a világban. Bőröndből élnek, minden héten a világ másik pontjára repülnek. A napi rutin nem 9-től ötig tart, hanem kvázi addig, amíg munka akad.

Az istállók a GP-helyszínekre már hétfőn vagy kedden megérkeznek, a szerelők azok, akiknek össze kell szerelniük az óriási mobilépületeket, amikben a pályán a pilóták, a menedzserek laknak, esznek, élnek. Az autókon csütörtök éjféltől vagy hajnal egytől reggel 8-ig vagy 9-ig, péntek éjféltől reggel hatig nem lehet dolgozni, vagyis maximum nyolc, illetve hat órájuk szabad, az is éjszaka. Ráadásul a munkatilalmat évente kétszer meg lehet szegni, akkor 0-24-ben is foglalkozhatnak a kocsikkal vagy bármivel a paddockban.

A szerelő továbbá nem csak javítja a gépeket, hanem részt vesz a boxkiállásokban, ő cseréli le a kereket vagy emeli fel az autót - vagyis a felelősség így még nagyobb, egyetlen kis hibáján elmehet egy egész futam, egy egész hét munkája, ha netalántán döntő nagydíjon csinálja, egy egész évé.

Amikor pedig a versenyt leintették, feladatai nem érnek véget: össze kell pakolni, a mobilhodályokat lebontani, becsomagolni, kamionra tenni.

Februártól decemberig ráadásul egyszer mehetnek szabadságra, augusztusban, amikor két hétre az F1-es gyárakat is be kell zárni. Alig két hónapot tölthetnek otthon, a decembert és a januárt, ilyenkor az istálló központjában kell dolgozniuk.

Mindez igaz a kamionsofőrökre is, azzal a különbséggel, hogy ők az autón persze nem dolgozhatnak. Ők májustól szeptember közepéig a cuccokkal furikáznak egyik pályáról a másikra vagy vissza a központba.

Vagyis az egész nem csak játék és mese, ahogy az esetleg kívülről látszik, és Vettel mekis hasonlata nem hülyeség.

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Karády Anna Zserbó
5100 Ft
Fábián Janka Ida titkai
3400 Ft
Ingatlan.com
  • Tippek
  • Home staging lépésről lépésre
Money.hu
  • Árfolyam
  • Hogy mehet csődbe egy nagy bank, és mit jelent ez az ügyfelekre nézve?
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.