A motorokkal lehet majd trükközni az F1-ben

2013.12.10. 09:41

Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója szerint a motorokkal lesz érdemes trükközni jövőre, miután az aerodinamikai szabályok majdhogynem betonbiztosan le vannak fektetve. A 2014-es szezonban a 2,4 literes V8-as motorokról 1,6 literes V6-osokra váltanak a Forma-1-ben, ráadásul a teljes mezőnyt mindössze három gyártó, a Ferrari, a Mercedes és a Reanult látja majd el.

Fry szerint a motorra vonatkozó szabályok nem elég szigorúak, így lesz mozgásterük a mérnököknek, minden azon múlik majd, hogy a három motorgyártóból melyik talál először kiskaput.

„Azt hiszem, hogy az aerodinamikai dolgok elég egyértelműek, de ha a motort kezdik majd el piszkálni, minden megkavarodhat. Lesz dolga bőven az FIA-nak, hogy közbelépjen" - véli Fry, aki szerint akár további meglepetések várhatók. Olyanok, mint a dupla diffúzor, amivel 2009-ben a Brawn GP rukkolt elő. „Hogy mennyit ért a dupla diffúzor? Legalább 10-15 pontnyi leszorítóerőt. Biztos vagyok benne, hogy ilyenek is megjelennek majd jövőre, kíváncsi leszek, ki rukkol majd elő valamivel. Sok eltérő megoldás lesz ugyanarra a dologra."

A Mercedestől távozó csapatfőnök, Ross Brawn szerint azonban a 2014-es szabályok elég egyértelműen fogalmaznak. „Kiskapuról akkor beszélhetünk, ha valaki kitalál valami olyat, ami senki másnak nem jutott az eszébe. Szóval elképzelhető, hogy az egyik csapatnál valaki előáll a nagy ötlettel. Mi nem találtunk fogást a szabályokon, különben már éltünk volna a lehetőséggel, de ez nem jelenti azt, hogy más ne találhatna valamit."