A vetélytársak, a Mercedes és a Renault után közel egy évvel végre bemutatta turbómotorját, illetve annak koncepcióját egy 3D videóban a Ferrari csütörtök este, Maranellóban.
Hangsúlyozták, a 059/3 már nem motor, hanem erőforrásegység, mert az erőnek csak egy részét biztosítja maga a turbómotor, a másik egy kettős szuper-KERS-ből, azaz energia-újrahasznosító rendszerből áll össze. Ennek egyik fele lesz a már 2009 óta használt KERS, ami a fékenergiát gyűjti össze, a másik, az új, a kipufogógázok hőenergiáját hasznosítja. A kettőt egyesítik egy szuper-akkumulátorban, a pilóta ülése mögött, a benzintank alatt. Mivel jövőre csak 100 kilónyi üzemanyaggal lehet megkezdeni a versenyt, az energia-felhasználás kritikussá válik: ha a KERS meghibásodik, nem igen lehet célba érni az autóval, vagy csak olyan lassú sebességgel, amiről tényleg Montezemolo Ferrari-elnök taxis hasonlata jut eszünkbe.
Eddig a KERS 70 pluszlőerőt adott a pilóta kezébe körönként 3-5 másodpercre, a szuper-KERS 160 lőerőt ad félpercre. KERS-szel eddig 3-5 tizeddel lehetett gyorsabb kört futni, az új rendszerrel 3 másodperc lehet a javulás - vagyis a hatás óriási, nem szerencsés ezt mondani, de tényleg élet-halál kérdés, hogy legyen KERS, illetve, hogy jó legyen.
A Ferrarinál két éve dolgoznak a turbóprojekten, az 1,6 literes, hathengeres motort talán már tesztelték egy barkácsolt sportautóban, de szinte biztosan még a KERS nélkül.