Idei festés 44 éves kocsin és Raikkönen legszebb Forma-1-es autója

2014.01.01. 16:52

A Forma-1-ben uborkaszezon van, a pilóták is hazamentek karácsonyozni, és mostantól egy hónapon át nem is kell versenypályán megjelenniük. Amikor visszajönnek, egy közel 10 éve megszokottá vált autóval már nem fognak találkozni, a Vodafone kivonul a Forma-1-ből, jövőre új főszponzort kap a McLaren. A piros-ezüst, legalábbis ebben a formájában, biztosan eltűnik, pedig az utóbbi években az F1 egyik leghíresebb dizájnjává vált.

A kocsi csak egyszer nyert bajnokságot, de a dobogó tetején minden évben állt idei visszavonulásáig: 2013-ban Button és Perez nem volt képes győzelemre vezetni. Az ezüst-piros 2007 óta hozzátartozott a Forma-1-hez, és bár voltak remek ötletek kisebb módosítására ezüst helyett fehérrel vagy feketével, mindvégig maradt eredeti színösszeállításában.

A fényezés F1-ikonná vált, így érdemes megnéznünk, hogy mutatott volna a régmúltban, például Ayrton Senna világbajnok McLarenjén vagy az 1970-es, M14-es típuson - természetesen jól, sőt, inkább megdöbbentően jól, különösen utóbbin.

Érdekes így játszani, és akár régi fényezéseket ráhúzni korunk F1-autóformájára. Itt meg lehet csodálni például a bő 40 éves, klasszikus Lotus-festést, a cameles Williamst, James Hunt Hesketh-színeit a 70-es évek közepéről, de a Jordan, a schumacheres Benetton és két volt nagycsapat, a Brabham és a Tyrrell dizájnját is.

Idénről Raikkönenék Lotusával a legkellemesebb eljátszani: vegyük ki a pirosat a színek közül, és élvezzük a letisztult arany-fekete kombinációt, amit a nyolcvanas évek Lotusain, Ayrton Sennával annyira csodáltunk.