A pilótának meg kell tanulni benzint spórolni

2014.01.11. 09:25

Idén újra kell tanulniuk bizonyos vezetési fogásokat a pilótáknak, mert alkalmazkodniuk kell a turbómotor okozta kihívásokhoz, állítja James Allison, a Ferrari technikai igazgatója. A probléma oka, hogy csak 100 kiló benzinnel indulhatnak a versenyekre a kocsik, mert a táv teljesítéséhez szükséges energiamennyiséget két energiavisszanyerő-rendszerrel egészítik ki. Lesz továbbra is a KERS, ami a fékezéskor felgyülemlő energiát hasznosítja újra és lesz a motor hőenergiáját a kipufogógázokból visszanyerő rendszer.

"Időmérőre több elektromos energia jut az autónak, így a pilóta maximálisan felhasználhatja az üzemanyag-mennyiséget, ami ekkor 100 kiló benzin/óra. A futam viszont más kérdés. Néhány versenyre a 100 kiló több, mint elég, máshol viszont körről körre gazdálkodni kell vele. Ezt a különleges vezetési stílust tanulni kell, hogyan legyél gyors anélkül, hogy túl sok benzint használsz" - idézte az Autosport Allisont.

A lényeg, hogy mivel a legrövidebb futam is 80 perc, csupán benzinnel nem fog tudni végigmenni az autó, vagy csak poroszkálva, ezért kell a pilótának trükköznie. Arról Allison ráadásul még nem is beszélt, hogy mi van, ha a KERS vagy a másik rendszer tönkremegy. Ez elméletileg azonnali motorhiba, de valószínűleg az is előfordulhat, hogy csak benzinnel tovább tud haladni a gép, ám az szinte kizárt, hogy csak ezzel eljusson a célig. Versenyképes sebességgel biztosan nem fog.

Az idei kettős szuper-KERS ugyanis mintegy félpercen át használható energiaforrás egy kör alatt, és 3 másodperccel gyorsítja fel az autókat körönként. Mintegy 160 lóerőnyi erőtöbbletet biztosít, amíg üzemel.