További Forma-1 cikkek
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
Múlt héten a Lotus-csapatfőnök állította, minden rendben lesz az idei szezonjukkal, annak ellenére, hogy kihagyják az első tesztet, a teljes tesztszezon egyharmadát, ám most a tulajdonos Gerard Lopez nem túl megnyugtató információkat közölt a német Auto, Motor und Sport című magazinnak: 137 millió euró, mintegy 41,1 milliárd forint adóssága van az istállónak.
"137 millió euró körül van a tartozásunk, de ebből mintegy 90-nel magunknak lógunk. Miért követelnénk magunktól pénzt? Ez teljesen logikátlan. Marketingköltségeknek tekintjük ezt az összeget. A lényeg, hogy a csapat megy tovább" - idézte Lopezt az újság.
A "magunknak tartozunk" azt jelenti, hogy a Lotust a Lopez vezette Genii Capital nevű cég birtokolja, vagyis ez a cég eddig mintegy 90 millió eurót fektetett a csapatba, ami végülis a saját kiadása.
Azaz - Lopez szerint - az adósság csak a fennmaradó mintegy 50 millió euró, amiből úgy 37-et kiegyenlít az újonnan igazolt Pastor Maldonado, akinek szponzora, a PDVSA venezuelai állami olajvállalat ennyit fizet a Lotusnak, hogy pártfogoltja versenyezhessen.
És az elsők között utalnak Kimi Raikkönennek, akinek úgy 17 millió euróval tartoztak múlt év végén. "Egy részét már megkapta a fizetésének, és a többit is meg fogja" - nyilatkozta Lopez.
Nincs rendezve viszont a motorellátó Renault helyzete sem, a Lotusnak nincs motorszerződése idénre.
Lopeznek erre is van magyarázata: "A Lotus nem csak egy Renault-partner. A mi mérnökeink segítettek például a KERS-ük kifejlesztésében is. Emiatt többet szeretnénk tőlük, mint egy sima motorszállítói megállapodás. Ez megnehezíti a tárgyalásokat".
Nem érinti pozitívan a Lotust az sem, hogy a Pirelli csütörtökön bejelentette, további három évre megállapodott a FIA-val, és marad a Forma-1 gumiszállítója. Ebben persze semmi meglepő nincs, a szerződés aláírása formaság volt, még ha mintegy félévet csúszott is, a Lotusnak az a rossz, hogy így életbe lépnek a Pirelli követelései: az idei 12 napnyi tesztből 1 nap esős gyakorlás kell, hogy legyen, illetve minden istálló köteles a maradék 11 napjából egyen csak a Pirellinek gumit tesztelni.
Vagyis a Lotus a megmaradt 8 napjából még egyet elveszít gumitesztre - ami persze nem akkora veszteség, mintha ott se lenne -, ha azt feltételezzük, hogy az esős tesztnap a legelső gyakorláson, Jerezben lesz. Bahreinben nehezebb fellocsolni a pályát, ésszerű, hogy erre Spanyolországban kerítsenek sort, hacsak nem esik majd egy napon át az eső.
Jerezben jön az új Red Bull
Csütörtökön a Red Bull Racing bejelentette, hogy a tesztidény első napjának reggelén, a pályanyitás előtt 20 perccel mutatja be új autóját, az RB10-est. Velük egyidőben gurul ki a Mercedes és a Caterham is új gépével, míg a McLaren már 24-én, a Ferrari 25-én bemutatót tart. A Lotus késik, és valószínűleg február 19-ig, a második tesztig nem látjuk, míg a többiek még nem közöltek időpontot.