Az év újítása az asszimetrikus Forma-1-es autó, vagy magát trollkodja szét a Lotus?

2014.01.24. 17:05

A semmiből húzta elő 2014-es autójának képét a Lotus péntek délben, pont akkor raktak ki fotót Twitterre az új gépről, amikor a McLaren igazi fényképeken mutatta be új autóját a neten.

A Lotus már hetekkel ezelőtt közölte, hogy kihagyja a kedden kezdődő első kollektív tesztet, mert kocsija nem készül el időre, és csak a második, február 19-én induló gyakorláson tud ott lenni az E22-essel.

Ezek után meglepetésre mégis előálltak egy képpel, majd pár órával később még eggyel. Csakhogy ez a második, felülnézeti kép picit mintha sántítana: szabad szemmel is jól látni, hogy az egyik első légterelővilla, vagyis a rozmárorr jobb oldali foga hosszabb, mint a bal oldali.

Zseniális mérnöki újítás lenne az asszimetrikus Forma-1-es autó? Craig Scarborough F1-szakértő és Autosport-újságíró szerint igen, Twitteren azt írja: "A két csonk nem egyforma hosszú, az egyik a szárnyat tartja, a másik az ütközési struktúra miatt hosszabb".

Nem könnyű elképzelni, miről van szó, és miért lenne jó az asszimetrikus F1-autó, ráadásul pont az elején, ahol az aerodinamikai tényezők hatványozottan számítanak, inkább olyan, mintha a Lotus IT-sai gyorsan összedobtak volna egy képet az E22-esről, hogy róluk is írjon a sajtó.

És ne csak azért, mert az eddigi Lotus-főnök, Eric Boullier épp péntek reggel jelentette be lemondását, ráadásul állítólag épp a Mclarenhez tart. Délután aztán kiderült, Boullier-val együtt egy Lotus-mérnök, Cieran Pilbeam is távozik, méghozzá ő már biztosan a McLarenhez.

A pontos válaszra lehet, hogy heteket kell várnunk, hivatalos technikai adatok még nincsenek az E22-esről, sőt, fizikai valójában az autó még nem létezik. Alkatrészeit már legyárthatták, de össze még nem rakták. A pénteki képek számítógéppel készültek, nem fényképek.