A Red Bull, de a Renault is sáros

2014.01.31. 11:31 Módosítva: 2014.01.31. 11:31

Pénteken tovább szenved a jerezi teszten a Renault és három csapata, az RBR, az STR és a Caterham, bár legalább, úgy tűnik, képesek körözni. Az RBR-kocsinál van a legnagyobb probléma, az autó folyamatosan túl is melegszik a motorgyártó gondjai mellett.

Az Autosport úgy értesült, mind a franciák, mind az angolok szúrtak el dolgokat, így a Red Bull küszködik leginkább. A motorral szoftverbajok akadtak, a turbó és az ERS, az energia-visszanyerő rendszer sem működik rendesen. Ehhez jön még, hogy az RBR-mérnökök minden irányítóegységet túl kis helyre akartak bezsúfolni a kötelező áttervezés miatt, így Adrian Newey technikai igazgató már vissza is utazott az angliai bázisra, minden bizonnyal azért, hogy újratervezze vagy átalakítsa a problémás területeket.

vettelredbull
Fotó: Mark Thompson

A Toro Rossónál és a Caterhamnél csak a motorszállító okozta hibák jelentkeztek, ők vélhetően pénteken már tudnak használható munkát végezni, igaz ők is csak lebutított egységekkel mehetnek, alacsonyabb teljesítményen. A Red Bull meg ilyen sufnimegoldásra vetemedett a hűtés megoldására.

Jó hír a három csapatnak, hogy a Renault állítja, tudja, mit rontott el, és azt is, hogyan oldja meg, rossz viszont, hogy ehhez idő kell, nem párnapos munka. Az Autosport már Red Bull-pánikról ír, de ez jelenleg túlzás, ugyanis az idő még az istállónak és motorcégének dolgozik: február 19-én, majdnem három hét múlva indul a következő teszt, így bőven van idő megoldásokat találni, illetve kivitelezni azokat. Ha Bahrein után, 22-én is így állnak, akkor lesz vészhelyzet.

A Renault állítja, ez kizárt. "Biztosak vagyunk benne, hogy a tapasztalt nehézségekkel el tudunk bánni" - nyilatkozta Rob White Renault-mérnök az autosport.com-on.