A Renault 30 km/h-val lassabb, igen kínos

2014.02.21. 20:22

"Rengeteg problémánk akadt a motorral. Valójában arra várunk. Ennyink van jelenleg, nekünk kell segítenünk nekik, hogy utolérjék a többi motorgyártót" - magyarázta a Caterham-Renault-pilóta Kamui Kobajasi, miért képtelenek felvenni a versenyt a teszteken a mercedeses és ferraris csapatokkal.

Az eddigi három bahreini tesztnapon renault-motoros csapat kocsija nem került az első négybe, ötödik is csak Sebastian Vettel lett még az első napon, szerdán. Azóta a legjobb mercis idő még két másodpercet javult, Lewis Hamilton már 1:34-nél jár, míg Danyil Kvjat a Toro Rossóval épp csak bement 1:39 alá. Az öt másodperc különbség hatalmas, Kobajasi el is mondta, miből származik.

"Nyilvánvalóan túl gyenge a tempónk, úgyhogy a motorra várunk. A többi kocsi 20-30 kilométer/órával gyorsabb nálunk. Jelenleg kigyorsításkor szinte kezelhetetlen az erőátvitel, iszonyú nehéz kézben tartani az autót. A lassú kanyarok a legneccesebbek, mert nem tudjuk, hogy fog viselkedni a gép, mennyire tapad be" - idézte a japánt az Autosport.

Kobajasi szerint a legrosszabb, hogy képtelenek fejleszteni az autót, mert "máshogy kéne fékezni, mindent máshogy kéne csinálni, ha normális sebességgel lehetne menni". Nem kertelt, tanácstalan: "Meglátjuk, mi történik a hátra lévő kis időben, egyértelműen nagyon el vagyunk késve".

Van még egy napjuk szombaton, aztán négy a jövő héten, hogy javítsanak a tempójukon, csakhogy a motort ennyi idő alatt felfejleszteni lehetetlen.

A Red Bull Jerezben nem tudott értékelhető kört futni, aztán Vettel csütörtökön ment majdnem 60-at, úgy tűnt, elindult valami. Csakhogy pénteken csapattársa, Daniel Ricciardo ismét visszaesett 30 kör alá, ami kevés. Nem véletlen, hogy a világbajnok sem optimista, és nem tudott örülni a látszólagos előrelépésnek.

"Nehéz lenne azt mondanom, hogy kezdjük utolérni a többieket. Ismerjük a problémákat, próbáljuk megérteni azokat, és próbáljuk megoldani őket. De nem könnyű előrejelzést adni, milyenek leszünk holnap vagy a jövő héten" - fogalmazott óvatosan a német.

A Renault már Bahrein előtt jelezte, ha nem érne fel a Mercedes és a Ferrari szintjére, a szezon kezdetén különengedélyt kér a FIA-tól, hogy soron kívül fejleszthesse a motorját, amit elméletileg 28-án le kell zárni, homologizálni kell, és az autós szövetség abban az állapotában hagyja jóvá azt, értékeli versenyre alkalmasnak.

2006-ban megcsinálták ugyanezt, amikor V10-ről V8-ra állt át a Forma-1, bejött nekik, befogták az ellenfeleket, és Fernando Alonso világbajnok lett.

Chris Horner Red Bull-főnök közben elárulta, a Renault az ERS-sel, a motor alternatív energiáját biztosító energia-visszanyerő rendszerrel van nagyon lemaradva, ezen kellene javítania.