Konstantin
12 °C
25 °C

Vettel: Aggódunk

2014.03.03. 11:24 Módosítva: 2015-05-05 00:05:55

Pocsék tesztszezonon van túl a Red Bull Racing, ami az utolsó, vasárnap befejeződött próbán sem tudott jelentősen előrelépni. Szombaton Sebastian Vettel egyetlen kört sem tudott megtenni, mert előbb a bemelegítő körén, majd második kísérleténél már a boxutcában leállt alatta az RB10-es kocsi.

„Azt gondoltuk, sokkal jobbak leszünk ezen a héten az előzőhöz képest, de nem igazán ez a helyzet" – idézte az Autosport a csalódott világbajnokot. Arra a kérdésre, hogy aggódik-e az idény miatt, így felelt: „Igen, ez nem titok.”

Vasárnap Vettel aztán ment 77 kört, ami a legtöbb, amit az RBR egy nap alatt össze tudott hozni, de ismét nem lehetett elégedettebb, mert kiderült, az autó nemcsak megbízhatatlan, hanem lassú is.

„Nem tudunk olyan időket futni, mint a srácok a lista elején, de egyelőre nagyobb gondunk is van a sebességnél. Nehéz a helyzetünk, nem köröztünk eleget, nem vagyunk elég gyorsak, meglátjuk, mi lesz Ausztráliában."

Vettel autóját tolják vissza a depóban
Vettel autóját tolják vissza a depóban

Az évadnyitó jövő pénteken kezdődik Melbourne-ben, a 10 nap alatt nehéz bármit is megoldani, főleg, hogy a világ másik végére kell utazni. Ez egyébként már Bahreinben is probléma volt, Vettel megemlítette, hogy eredményesebbek lehetnének, ha a teszt Európában lett volna: a távolság miatt az alkatrészellátás körülményesebb, mint a London melletti bázisukhoz közelebb. 

„Ki kell használnunk a két hetet, be kell építenünk az új alkatrészeket. Minden meg fog oldódni” – bizakodott a négyszeres bajnok, vagy csak a kötelező optimizmus szólt belőle. Ami biztos, a Red Bull a csapatok közül a harmadik legkevesebb kört futotta, csak a Marussiát és a szintén Renault-motoros Lotust verik. Mindössze mintegy 1700 kilométert tett meg Vettel és új társa, Daniel Ricciardo, miközben a legjobb Mercedes majdnem ötezret, de még a hatodik Force India is majdnem négyezret.

A gond alapvetően a Renault, ami alkalmatlan jelenleg eredményes versenyzésre, de az istálló is rontott el dolgokat. Az RB10-es kasztnija túl kicsi, nehezen fér el alatta a motor, ráadásul áttervezése után sem elég tágas. A hűtést sem sikerült még rendesen megoldani, így további problémák is felmerülhetnek Ausztráliában.