Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Vettel: Aggódunk

2014.03.03. 11:24 Módosítva: 2015-05-05 00:05:55

Pocsék tesztszezonon van túl a Red Bull Racing, ami az utolsó, vasárnap befejeződött próbán sem tudott jelentősen előrelépni. Szombaton Sebastian Vettel egyetlen kört sem tudott megtenni, mert előbb a bemelegítő körén, majd második kísérleténél már a boxutcában leállt alatta az RB10-es kocsi.

„Azt gondoltuk, sokkal jobbak leszünk ezen a héten az előzőhöz képest, de nem igazán ez a helyzet" – idézte az Autosport a csalódott világbajnokot. Arra a kérdésre, hogy aggódik-e az idény miatt, így felelt: „Igen, ez nem titok.”

Vasárnap Vettel aztán ment 77 kört, ami a legtöbb, amit az RBR egy nap alatt össze tudott hozni, de ismét nem lehetett elégedettebb, mert kiderült, az autó nemcsak megbízhatatlan, hanem lassú is.

„Nem tudunk olyan időket futni, mint a srácok a lista elején, de egyelőre nagyobb gondunk is van a sebességnél. Nehéz a helyzetünk, nem köröztünk eleget, nem vagyunk elég gyorsak, meglátjuk, mi lesz Ausztráliában."

Vettel autóját tolják vissza a depóban
Vettel autóját tolják vissza a depóban

Az évadnyitó jövő pénteken kezdődik Melbourne-ben, a 10 nap alatt nehéz bármit is megoldani, főleg, hogy a világ másik végére kell utazni. Ez egyébként már Bahreinben is probléma volt, Vettel megemlítette, hogy eredményesebbek lehetnének, ha a teszt Európában lett volna: a távolság miatt az alkatrészellátás körülményesebb, mint a London melletti bázisukhoz közelebb. 

„Ki kell használnunk a két hetet, be kell építenünk az új alkatrészeket. Minden meg fog oldódni” – bizakodott a négyszeres bajnok, vagy csak a kötelező optimizmus szólt belőle. Ami biztos, a Red Bull a csapatok közül a harmadik legkevesebb kört futotta, csak a Marussiát és a szintén Renault-motoros Lotust verik. Mindössze mintegy 1700 kilométert tett meg Vettel és új társa, Daniel Ricciardo, miközben a legjobb Mercedes majdnem ötezret, de még a hatodik Force India is majdnem négyezret.

A gond alapvetően a Renault, ami alkalmatlan jelenleg eredményes versenyzésre, de az istálló is rontott el dolgokat. Az RB10-es kasztnija túl kicsi, nehezen fér el alatta a motor, ráadásul áttervezése után sem elég tágas. A hűtést sem sikerült még rendesen megoldani, így további problémák is felmerülhetnek Ausztráliában.