Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A Ferrari-csapatfőnök máris magyarázkodik

2014.03.04. 11:39 Módosítva: 2014-03-04 11:40:24

A középmezőny elején állhat a Ferrari a teszteredményeket nézve a szezon kezdete előtt bő egy héttel. Az olaszok célja a világbajnokság, főleg hogy övék a legerősebb pilótapáros: két világbajnokkal indulnak, Fernando Alonso mellé Kimi Raikkönent igazolták. Az új autó viszont eddig nem azt jelzi, ott lehetnek az élen, mert a próbákon mintegy másodperces hátrány mutatkozik a legjobbakkal szemben.

"A teszt végére 4000 kilométerig jutottunk, a Mercedes közel került az 5000-hez, a Williams szintén, vagyis ők jobban felkészültek a szezonra, mint mi. Ez tény, azaz rengeteg munka áll előttünk" - ismerte el Stefano Domenicali csapatfőnök, aki az utóbbi hat évben mindig meg tudta magyarázni, miért nem nyer az ő vezetésével vb-t a Ferrari. Legutóbb 2007-ben, Raikkönennel sikerült nekik, de akkor még Jean Todt irányításával.

Van persze mire "építkezni", mint az utóbbi négy szezon indulásánál: "A Merci és a Williams nagyon jó formát mutat, eddig. Nekünk jó alapunk van, amire lehet építeni. Sok lehet a kocsiban, csak ki kell hoznunk belőle. Ez mérnökeink célja, ráadásul minél előbb, mert a szezon elején szerzett pontok súlyosan számítanak majd."

Luca Di Montezemolo Ferrari-elnök Stefano Domenicalival tavaly, Monzában
Luca Di Montezemolo Ferrari-elnök Stefano Domenicalival tavaly, Monzában

Domenicali szerint az a bajuk, hogy nem tudják kezelni, amijük van.

"Rá kell jönnünk, hogyan használhatjuk ki maximálisan az ERS (energia-visszanyerő rendszer) és az akkumulátor teljesítményét, mindez hatással van a lóerőkre. Meg kell szoknunk az új autó követelményeit is, ezzel máshogy kell bánni, mint az eddigiekkel. Utóbbi mindenkit érint, mert ha gondod lesz a harmadik szabadedzésen, kihívás lesz a problémát megoldani az időmérőig. Páran mintha jobban alkalmazkodnának ehhez a nehézséghez, de várjuk ki, mi történik élesben" - célzott az ellenfelekre az istálló főnöke.

A Ferrarinál a turbómotor elég megbízhatónak látszik, de nem elég gyors, a Mercedestől elmarad, és mivel négy jó csapat is Merci-motort használ – a gyáriak, a McLaren, a Williams és a Force India –, riasztó lehet, hogy szerencsétlen esetben épp csak beférnek a pontszerző helyekre Alonsóék. Raikkönen nem is tagadta, nem tartja magukat meggyőzőnek, de Ausztráliában persze lehet, hogy minden más lesz, jövő hétvégén kiderül.