Erzsébet
1 °C
4 °C

A Lotus vicc, az időmérőre se lesz rendben

Romain Grosjean a rettenetesre sikerült két pénteki szabadedzés után elismerte, hogy úgy futnak neki az ausztráliai hétvége további részének, mint egy tesztnek. A franciának az első edzést kellett kihagynia, csapattársának, Pastor Maldonadónak pedig a másodikat.

Mindkettejüknél csak úgy gyűltek a problémák, Grosjeannál először a váltóból szivárgott folyadék, majd szoftver- és turbóhiba került elő, hogy aztán a hátsó felfüggesztés törése miatt kiessen a második edzés végén – mindössze 12 kört megtéve három óra alatt.

Maldonadónak sem volt jobb a péntekje, ő mindössze két körig jutott a reggeli edzésen, majd mindkét generátort és az elektromos hálózat egy részét is ki kellett cserélni az E22-esében, így nem teljesíthetett egy kört sem a második szabadedzésen.

Sajnos itt kell tanulnunk. Reméltem, hogy ez nem következik majd be, de az új szabályokkal, új gumikkal és új mindennel kicsit több idő kell nekünk. Próbálgatjuk majd a beállításokat, illetve mindent, amit magunktól tudunk, miközben kapjuk az egyébként remekül dolgozó Renault-tól az új adatokat, és igyekszünk valamit összehozni.

Grosjean a törött felfüggesztést is a Lotus kevés futott kilométerével magyarázza, egyszerűen a tesztek alatt nem jutottak el oda, hogy ezek a hibák kijöjjenek. Sőt, akár az is előfordulhat, hogy a harmadik edzésre is a garázsban maradnak valami hiba miatt, ami az időmérőt is veszélybe sodorná, de a francia szerint nagyon kell nekik, hogy teszteljenek a pályán.

Nem akarom kihagyni a harmadik edzést. Nem hiszen, hogy komoly hátránya lenne annak, ha megpróbáljuk, még ha így nem is tudunk kiállni az időmérőre. Jelenleg a 18. és 22. időt tudjuk. Inkább legyen kész a versenyre az autó az utolsó helyen, mint hogy egy olyan kocsival induljak előrébbről, amit nem ismerek tökéletesen

- mondta.

Maldonado mindössze annyit tett hozzá, hogy nem csak nekik, másoknak is voltak gondjaik, hiszen a Mercedes is leállt az első öt percben. „Ez a Forma-1-ben a valóság jelenleg.”

Csak ott sántít a venezuelai milliárdos megállapítása, hogy rajtuk kívül csak a caterhamnek vannak ekkora gondjai, a többiek - kisebb-nagyobb hibákkal -, de rendesen köröztek pénteken. A Lotus 3 héttel a többi kocsi után készült el, a riválisok és szakértők már ekkor mondták, hogy ez a csúszás megbosszulja magát. Valójában összehozták minden idők legdrágább F1-tesztjét, több kontinensen át repültek Ausztráliába, hogy aztán a többieket bámulják.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?