Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kizárták Ricciardót az Ausztrál GP-ről

2014.03.16. 10:56

Az ausztrál idénynyitó után vizsgálatot indított az FIA a Red Bull Racing ellen, mert úgy találták, hogy Daniel Ricciardo autójában a megengedettnél gyorsabban folyt át a motoron az üzemanyag.

Amellett, hogy idén már csak 100 kg üzemanyagot használhatnak fel egy futamon, ennek az áramlási sebessége is maximálva van: 100 kg lehet óránként a legtöbb. A Nemzetközi Automobil Szövetség szerint azonban Ricciardóé rendszeresen e fölött volt.

Az esetet Jo Bauer, az FIA technikai delegációjának tagja jelentette, de az FIA is megerősítette. Az ügyben a versenyfelügyelő dönt majd, de Charlie Whiting versenyigazgató még csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy zéró tolerancia lesz ezzel a szabállyal kapcsolatban.

Az FIA-nak problémája volt egész hétvégén, hogy megfelelően ellenőrizze az áramlást, ezért Whiting már csütörtökön arra kérte a csapatokat, hogy állítsanak az áramlást szabályozó szűrő frekvenciáján. Ricciardóén ezt megtette a Red Bull, de Vettelén nem. Az RBR mérnökei azzal érveltek, hogy az FIA mérőjét használták a kocsiban a sajátjuk helyett, így az lehetett a hibás.

Végül több, mint öt órányi egyeztetés után az FIA hivatalosan is bejelentette, hogy Ricciardót kizárták a futamból, tehát elvették az ausztrál második helyét. A dobogón így Rosberg mögött Magnussen élete első F1-es futamán feljött a második helyre, a harmadik Jenson Button lett, az utolsó pontszerző helyre pedig Sergio Perez került.

A Red Bull Racing megerősítette, hogy fellebbeznek az ítélet ellen, indoklásukban a következő szerepelt: „Az FIA üzemanyagáramlás-mérőjével egész hétvégén gond volt minden csapatnál. A csapat és a Renault is biztos abban, hogy az motorban az üzemanyag áramlási sebessége teljes mértékben megfelelt a szabályoknak.

Röviddel az ítélet után az FIA azt is nyilvánosságra hozta, hogy a vasárnapi futam előtt többször kérték az RBR-t, módosítson az általuk használt szenzoron. Ezt meg is tették, a szombati szabadedzés előtt kicserélték, majd ismét az FIA kérte őket a módosításra a futam előtt, mert az a szervezet szerint nem megfelelő adatokat mutatott. A Red Bull megbízhatatlannak ítélte a szenzort, így visszaváltott az eredeti, maguk által gyártottra, kiegészítve az FIA által kért kiegyenlítővel.

Ugyanakkor a nemzetközi szervezet azt is elárulta, hogy a telemetriai adatok folyamatos figyelése közben többször is tájékoztatták a csapatot a szabálytalanságról, lehetőséget adva nekik a korrigálásra, mellyel nem ért az RBR. Emellett azzal is szabályt szegett a csapat, hogy egy olyan szenzort használtak, melyet nem homologizáltak korábban.

Az üzemanyag túl gyors áramlása a Renault, vagyis a motor gyártójának felelőssége. Eddig is rengeteg gondja volt a Red Bullnak a franciák erőforrásával, a túlmelegedésen át Vettel a futamon leálló hengereiig, erre jöt még ez.