További Forma-1 cikkek
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
Az ausztrál idénynyitó után vizsgálatot indított az FIA a Red Bull Racing ellen, mert úgy találták, hogy Daniel Ricciardo autójában a megengedettnél gyorsabban folyt át a motoron az üzemanyag.
Amellett, hogy idén már csak 100 kg üzemanyagot használhatnak fel egy futamon, ennek az áramlási sebessége is maximálva van: 100 kg lehet óránként a legtöbb. A Nemzetközi Automobil Szövetség szerint azonban Ricciardóé rendszeresen e fölött volt.
Az esetet Jo Bauer, az FIA technikai delegációjának tagja jelentette, de az FIA is megerősítette. Az ügyben a versenyfelügyelő dönt majd, de Charlie Whiting versenyigazgató még csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy zéró tolerancia lesz ezzel a szabállyal kapcsolatban.
Az FIA-nak problémája volt egész hétvégén, hogy megfelelően ellenőrizze az áramlást, ezért Whiting már csütörtökön arra kérte a csapatokat, hogy állítsanak az áramlást szabályozó szűrő frekvenciáján. Ricciardóén ezt megtette a Red Bull, de Vettelén nem. Az RBR mérnökei azzal érveltek, hogy az FIA mérőjét használták a kocsiban a sajátjuk helyett, így az lehetett a hibás.
Végül több, mint öt órányi egyeztetés után az FIA hivatalosan is bejelentette, hogy Ricciardót kizárták a futamból, tehát elvették az ausztrál második helyét. A dobogón így Rosberg mögött Magnussen élete első F1-es futamán feljött a második helyre, a harmadik Jenson Button lett, az utolsó pontszerző helyre pedig Sergio Perez került.
A Red Bull Racing megerősítette, hogy fellebbeznek az ítélet ellen, indoklásukban a következő szerepelt: „Az FIA üzemanyagáramlás-mérőjével egész hétvégén gond volt minden csapatnál. A csapat és a Renault is biztos abban, hogy az motorban az üzemanyag áramlási sebessége teljes mértékben megfelelt a szabályoknak.
Röviddel az ítélet után az FIA azt is nyilvánosságra hozta, hogy a vasárnapi futam előtt többször kérték az RBR-t, módosítson az általuk használt szenzoron. Ezt meg is tették, a szombati szabadedzés előtt kicserélték, majd ismét az FIA kérte őket a módosításra a futam előtt, mert az a szervezet szerint nem megfelelő adatokat mutatott. A Red Bull megbízhatatlannak ítélte a szenzort, így visszaváltott az eredeti, maguk által gyártottra, kiegészítve az FIA által kért kiegyenlítővel.
Ugyanakkor a nemzetközi szervezet azt is elárulta, hogy a telemetriai adatok folyamatos figyelése közben többször is tájékoztatták a csapatot a szabálytalanságról, lehetőséget adva nekik a korrigálásra, mellyel nem ért az RBR. Emellett azzal is szabályt szegett a csapat, hogy egy olyan szenzort használtak, melyet nem homologizáltak korábban.
Az üzemanyag túl gyors áramlása a Renault, vagyis a motor gyártójának felelőssége. Eddig is rengeteg gondja volt a Red Bullnak a franciák erőforrásával, a túlmelegedésen át Vettel a futamon leálló hengereiig, erre jöt még ez.