Pandora, Gabriella
-3 °C
3 °C

Máris jöhetnek a hangos F1-turbók, és a Ricciardo-Red Bull-gond is megoldódhat

2014.03.25. 16:24

Krízishelyzetbe került a Forma-1 az Ausztrál Nagydíj után: a kisebb gond, hogy halkak a kocsik, a nagyobb, hogy a világbajnok csapat szerint használhatatlan a FIA fogyasztásmérő rendszere. Utóbbi miatt a Red Bull Racing a sajátját használta az első futamon, mire a felügyelők kizárták a második helyezett Daniel Ricciardót, az RBR versenyzőjét. (Ügye fellebbezés alatt, tárgyalás április 14-én.)

Jean Todt a RAI olasz állami tévében szólalt meg mindkét kérdésben, és mindkettőben nyitottnak mutatkozott a változtatásra.

A fülsüketítő robajt hiányolók megnyugodhatnak. "Más az autók hangja, és ha ez probléma, megnézhetjük, mit tehetünk, már ha az istállók is ezt akarják" - zárta rövidre a kérdést Todt, bár szerinte a turbóhang "izgalmas". (És elég bizonytalan, hogyan lehetne a motorokat mesterségesen hangosabbra venni.)

Sokkal fontosabb viszont a fogyasztásról tett kijelentése. Jelenleg 100kg/óra a megengedett átfolyási mennyiség a turbómotorokban, Ricciardóé a szövetség szerint túllépte ezt, a Red Bull állítja, nem lépte túl, de a lényeg: Todt nem ragaszkodik hozzá, hogy ez a szabály megmaradjon.

"Nem akarom, hogy a Forma-1 takarékossági verseny legyen. A 100 kg-ot a csapatok javasolták, nekem nem gond, ha efölé megyünk" - mondta az elnök.

Utóbbi véleménye azért is fontos, mert ha végül a Red Bullnak adnának igazat a kizárási ügyben, a FIA hivatalos mérése másodlagossá válna az istállók saját adatai mögött.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?