Máris jöhetnek a hangos F1-turbók, és a Ricciardo-Red Bull-gond is megoldódhat

2014.03.25. 16:24

Krízishelyzetbe került a Forma-1 az Ausztrál Nagydíj után: a kisebb gond, hogy halkak a kocsik, a nagyobb, hogy a világbajnok csapat szerint használhatatlan a FIA fogyasztásmérő rendszere. Utóbbi miatt a Red Bull Racing a sajátját használta az első futamon, mire a felügyelők kizárták a második helyezett Daniel Ricciardót, az RBR versenyzőjét. (Ügye fellebbezés alatt, tárgyalás április 14-én.)

Jean Todt a RAI olasz állami tévében szólalt meg mindkét kérdésben, és mindkettőben nyitottnak mutatkozott a változtatásra.

A fülsüketítő robajt hiányolók megnyugodhatnak. "Más az autók hangja, és ha ez probléma, megnézhetjük, mit tehetünk, már ha az istállók is ezt akarják" - zárta rövidre a kérdést Todt, bár szerinte a turbóhang "izgalmas". (És elég bizonytalan, hogyan lehetne a motorokat mesterségesen hangosabbra venni.)

Sokkal fontosabb viszont a fogyasztásról tett kijelentése. Jelenleg 100kg/óra a megengedett átfolyási mennyiség a turbómotorokban, Ricciardóé a szövetség szerint túllépte ezt, a Red Bull állítja, nem lépte túl, de a lényeg: Todt nem ragaszkodik hozzá, hogy ez a szabály megmaradjon.

"Nem akarom, hogy a Forma-1 takarékossági verseny legyen. A 100 kg-ot a csapatok javasolták, nekem nem gond, ha efölé megyünk" - mondta az elnök.

Utóbbi véleménye azért is fontos, mert ha végül a Red Bullnak adnának igazat a kizárási ügyben, a FIA hivatalos mérése másodlagossá válna az istállók saját adatai mögött.