Fábián, Sebestyén
-1 °C
7 °C

Hamilton-Rosberg: Úgy 9-szer előztem le, mindig visszajött

2014.04.07. 13:27

Az idei F1-szezon eddigi legjobb, pontosabban egyetlen jó futama volt a vasárnapi, nagyon kellett ehhez a Mercedes két pilótája, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, akik odavissza előzgették egymást az élen. Nagy érdeme van a csatában a Mercedesnek is, ahol tudták, hogy nem szabad elrontani a versenyt azzal, hogy megmondják valamelyiküknek - a tegnapi esetben inkább a második Rosbergnek -, hogy tartsa a sorrendet a betonbiztos 43 pontért.

Mivel a mezőnyből senki más nem volt veszélyes rájuk, egymással versenyeztek, nem is akárhogy. Már a futam első harmadában nagy csata volt köztük, ám amikor Esteban Gutierrez és Pastor Maldonado balesete után a Safety Car összerántotta a mezőnyt, elképesztő harcot vívtak az utolsó 10 körben.

A két Mercedes leszakított mindenkit, egymással nem bírt. Nico Rosberg a lágy gumikon gyorsabb volt, mint Hamilton, az angol viszont remekül védekezett, és ha el is ment mellette egyetlen pillanatra a német, azonnal visszatámadott, és visszaelőzte. Az első kanyarban többször is előfordult, hogy rögtön visszavette a pozícióját, ám végig nagyon együtt tudtak haladni az utolsó körökön. Végül pont 1 másodperccel nyert Hamilton.

Hamilton-Rosberg Bahreinben

Volt több igen veszélyes helyzet is, az angol például egyszer még a pályáról is leterelte csapattársát, de végig pontosan tudták, hogy mi fér bele, nem veszélyeztették egymás versenyét. Hamiltoné volt az ideális ív, belül, csak azt tette, amit mindenki tett volna.

A párharcnak kicsit olyan érzete volt, mint amit Sebastian Vettel és Mark Webber művelt tavaly egymással Malajziában, csak ott Vettel szembe ment a csapatutasítással, mert nem akart második lenni. Itt viszont a Mercedes engedte a két versenyzőnek, hogy egymás között döntsön az első helyről: győzzön a jobbik.

„Képzeljék el, micsoda buta döntés lett volna, ha mondjuk a második kör után megmondjuk nekik, mi a csaptatsorrend. Ez az F1-nek, de még a Mercedes filozófiájának is sokat ártott volna. Tartozunk ezzel magunknak, a sportnak és a versenyzőknek is, hogy nem avatkozunk közbe ilyenkor. Profik, akiknek lehetőséget kell adni, hogy versenyezhessenek, hiszen ez a dolguk” - mondta Paddy Lowe, a Mercedes ügyvezető igazgatója, aki látszólag nem nagyon izgult, de azért benne lehetett, hogy ha kiteszik egymást, az nagy ciki az istállónak.

„Mindketten remek pilóták sok tapasztalattal, csak annyit mondtam nekik a Safety Car alatt, hogy egyre figyeljenek: mindketten érjenek célba. Azt viszont nem mondtam nekik, hogy ne versenyezzenek. Pontosan azt csinálták, amire gondoltunk.”

Hamilton beérte Fangiót az örökranglistán

A vasárnapi Forma-1-es Bahreini Nagydíjon aratott sikerével Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája beérte a legtöbb futamgyőzelmet szerzett versenyzők örökranglistájának 10. helyén az ötszörös világbajnok argentin Juan Manuel Fangiót. A 29 éves Hamiltonnak ez volt pályafutása 24. győzelme, igaz, ő ezt a 132. versenyén érte el, míg a legendás Fangiónak - aki az 1950-es években nyerte vb-címeit - mindössze 51 futamra volt szüksége a 24 sikerhez.

Az örökranglistát a december végi súlyos síbalesete óta mesterséges kómában fekvő, jelenleg az ébresztés fázisában lévő Michael Schumacher, a németek hétszeres vb-győztese vezeti 91 futamgyőzelemmel. Az aktív pilóták közül a címvédő, négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a negyedik, Fernando Alonso az ötödik, míg Kimi Räikkönen holtversenyben a 14. az örökranglistán.

    A legtöbb Forma-1-es futamot nyert pilóták:

 1. Michael Schumacher (német, 1991-2012) 91 futamgyőzelem

 2. Alain Prost (francia, 1980-1993) 51

 3. Ayrton Senna (brazil, 1984-1994) 41

 4. Sebastian Vettel (német, 2007- ) 39

 5. Fernando Alonso (spanyol, 2001- ) 32

 6. Nigel Mansell (brit, 1980-1995) 31

 7. Jackie Stewart (skót, 1965-1973) 27

 8. Niki Lauda (osztrák, 1971-1985) 25

    Jim Clark (skót, 1960-1968) 25

10. Juan Manuel Fangio (argentin, 1950-1958) 24

    Lewis Hamilton (brit, 2007- ) 24

A végül győztes Hamilton kapcsán nem volt kérdés, hogy élvezte a versenyt, de a célba érés után egy pillanatig nem lehetett teljesen biztosan tudni, hogy Rosberg hogyan reagál majd. De már ahogy a kocsiból kiszálltak, látni lehetett, hogy mindketten imádták, hogy végre volt verseny: baráti bunyóba kezdtek.

tumblr n3mgqw62rK1qjqyffo4 400.gif

Ezt a sajtószoba előtt is folytatták, nyoma sem volt feszültségnek kettejük között.  

Hamilton persze egyből társát dicsérte, aki szerinte sokkal gyorsabb és jobb volt nála.

„Meg kell találnunk az okát, hogy miért voltam lassú. Sok olyan dologra rátalált Rosberg, ami előnyt jelentett számomra az előző futamon. Jobb volt nálam, úgyhogy fejlődnöm kell. A puhább gumi 65 századmásodperc előnyt jelent körönként, úgyhogy nehéz dolgom volt, hogy magam mögött tartsam. 10 körig nyomtam a kocsinak, ami csak belefért, gokartos korunk óta nem volt ilyen versenyünk Nicóval - mondta Hamilton, aki már a gokartban is volt Rosberg csapattársa úgy 15 éve. - Sokszor nem is láttam a tükrömben, hova került, úgy kellett vezetnem, minden tudásomra szükség volt, hogy nyerjek. Rég volt már ilyen, hogy ennyire mindent be kellett vessek. Fantasztikus érzés, hogy olyanokat kellett csinálnom, mint a gokart óta soha."

Rosberg is remekül érezte magát annak ellenére, hogy többnyire Hamilton kocsijának hátulját kellett néznie.

„Gondolom, az egész világ a csapatsorrenden csámcsogott, de erről szó sem volt. Csak annyit mondtak bentről, hogy érjünk célba, ennyi. Keményen versenyeztünk, de vigyáztunk egymásra. Egy pillanatra sem volt veszélyben egyikünk sem. Lehet, hogy a tévében nem így látszott, de szép, tiszta verseny volt. Úgy kilencszer előztem le, de mindig vissza tudott jönni, jobb volt, mint én. Legközelebb talán nekem jön majd össze” - értékelte Rosberg.

Már tegnap is Valentino Rossihoz, a visszaelőzések mesteréhez hasonlítottuk Hamiltont, alább egy kis ízelítő, hogy miért.

rossi vs. Lorenzo 2009 barcelona - EPIC