Montezemolo: Az átigazolásáról beszéltem Sennával 4 nappal a halála előtt

2014.04.30. 17:10
20 év után árulta el a Ferrari elnöke, hogy titokban találkozott a brazillal a tragikus imolai futam hetén.

A Ferrari hivatalos weboldalán, Ayrton Senna halálának 20. évfordulója előtt egy nappal hozta nyilvánosságra Luca Di Montezemolo Ferrari-elnök, hogy a legenda halálának hetén találkozott a brazillal.

"A Ferrarihoz akart jönni, én meg a csapatomban akartam tudni őt. Amikor Olaszországba érkezett a San Marinó-i GP-re, az otthonomban találkoztunk, Bolognában, szerdán, április 27-én" - mesélte Montezemolo.

Senna két pocsék versenyen volt túl új csapatával, a Williams-Renault-val, mindkétszer kiesett, a bajnokságban 20 ponttal le volt már maradva a kettőt nyerő Michael Schumacher mögött. És meggyőződése volt, hogy a német Benettonjában tiltott eszközök vannak.

"Arról beszélt nekem, mennyire értékeli az álláspontunkat, hogy nem akarjuk, hogy a vezetést segítő elektronikai segédeszközök túlterjedjenek az F1-ben. Úgy gondolta, ezek miatt nem bontakozhat ki a pilóták igazi tehetsége" - elevenítette fel az elnök.

Néhány hónappal később aztán ki is derült, a Benetton kipörgésgátlót használhatott. Senna nem érezte jól magát akkoriban.

"Sokáig beszélgettünk, és kinyilvánította nekem, hogy a Ferrarinál akarja befejezni a karrierjét, miután néhány évvel korábban már nem álltunk távol tőle, hogy leigazoljuk. Megállapodtunk, hogy újra találkozunk, és megnézzük, hogy tudna szabadulni a szerződéséből. Egyetértett velem, hogy a Ferrarinál teljesedhetne tovább a karrierje, ami addig is briliáns volt, sőt, kivételes."

Senna négy nap múlva, május 1-én meghalt az imolai futamon. Schumacher világbajnok lett, majd 1995-ben is, 1996-ra pedig őt szerezte meg Montezemolo.

Az olaszok főnöke most, 20 év múlva dicsérte Senna karakterét és stílusát is: "Mindig is nagyra értékeltem Ayrton vezetési stílusát. Mint minden bajnok, hihetetlenül akart nyerni, és fáradhatatlanul üldözte a tökéletességet, mindig fejlődni akart. Különleges volt időmérőn, a futamokon óriási harcos, állandóan foggal-körömmel küzdött".

Emberileg ezzel szemben teljesen más volt. "Kedves, már-már félénk személyisége totális ellentétben volt azzal, ahogy az autóban viselkedett" - emlékezett vissza Montezemolo.